نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:
نماینده، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:مبانی معرفتی به دانش آموزان در مدارس تعلیم داده شود.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ 11 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آیت الله حسینی در دیدار مدیرکل، رئیس اداره نظارت و ارزیابی عملکرد و کارشناسان ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق افزود: نبود معلم در برخی از کلاس‌های درس در ابتدای سال تحصیلی نگرانی‌هایی را ایجاد کرد که خوشبختانه مسوولان به دغدغه‌ها از این بابت رسیدگی کردند و اگر احیانا موردی باشد باید رفع شود.

نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه. در دوره دبستان و دبیرستان هویت و شخصیت فرد و انسانیت او پرورش پیدا می‌کند گفت: نظام آموزش و پرورش باید مبانی معرفتی را به مخاطب نوجوان دانش‌‎آموز در این دوران تعلیم دهد.
وی آموزش و پرورش را یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های کشور دانست و افزود: باید ساز و کار نظارتی آن نیز در زمره منسجم‌ترین و سازمان‎ یافته ‎ترین تشکیلات نظارتی کشور باشد.
آیت الله حسینی با تأکید بر ضرورت توجه مضاعف به امر پرورش و تربیت گفت:اگر در انجام همه امورات ارزیابی و نظارت نباشد نمی‌توان نقاط قوت و ضعف را شناسایی و متناسب با آن‌ها برنامه ریزی و مدیریت کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان مسئله نظارت و ارزیابی را مهم توصیف کرد و افزود:مدیران ادارات آموزش و پرورش و مدیران مدارس باید تمامی مسائل و مشکلات را رصد و با ارائه راهکار‌های درست و به موقع آن‌ها را مرتفع کنند.
وی با تاکید بر پرهیز از سیاسی کاری و جزیره‌ای عمل کردن گفت: مسئله آموزش و تعلیم و تربیت حوزه تخصصی است و نباید آلوده به مسائل سیاسی، جناحی، و طایفه‌ای شود و اگر اینجوری شود آموزش و پرورش به اهداف غایی و ماموریت ذاتی خود نخواهد رسید.

امام‌جمعه یاسوج در ادامه سخنانش بر داشتن ثبات مدیریت بدون توجه به مسایل جناحی و قومی برای پیشبرد امور هر دستگاه افزود:مدیر هر دستگاه اجرایی که توانمند، جهادی و انقلابی است باید حمایت شود.

وی ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی را در گرو تربیت صحیح و درست دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت:نباید اجازه دهیم ذره‌ای از اهداف و آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی عقب نشینی کنیم.

آیت الله حسینی اهداف والای نظام تعلیم و تربیت را مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی و مدیران و معلمان را موتور محرکه کشور خواند و افزود:سرنوشت آینده سازان این مرز و بوم در دستان توانمند عوامل اجرایی آموزش و پرورش است و نیاز است که نظارت و ارزیابی در تمامی لحظه‌ها در مدارس و ادارات، پویا، فعال و با انگیزه برای مقابله با کجروی‌ها باشد تا افراد متخلف نظام تعلیم و تربیت را از اهداف اصلی و ماموریت ذاتی خود دور نکنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و دانش اموز گفت:امنیت، استقلال، پیشرفت و عزت اموز ایران اسلامی مدیون خون شهداست و باید قدردان خانواده‌های معظم آنان باشیم.
حسنعلی عزت‌خواه اداره نظارت و ارزیابی را آیینه تمام نمای عملکرد آموزش و پرورش دانست و افزود:استراتژی محوری، تعالی و بهبود مستمر و ارتقا کیفیت آموزشی در تمامی مقاطع را در دستور کار قرار دادیم.
وی نظارت و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات را سرچشمه پویایی، خلاقیت و نوآوری در بدنه آموزش آموزش برشمرد و گفت:سلامت اداری و رضایتمندی جامعه هدف آموزش و پرورش مرهون تلاش‌های شبانه روزی این قشر زحمت کش است.
عزت خواه با تقدیر و تشکر از تلاش‌های شبانه روزی کارکنان و کارشناسان حوزه نظارت و ارزیابی عملکرد اداره کل و ادرات شهرستان‌ها و مناطق، از آنان خواست بیش از پیش در پیشبرد اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت گام بردارند.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با تشریح عملکرد این حوزه پیش از بازگشایی مدارس تا به امروز گفت:امسال پیش از بازگشایی مدارس بیش از ۲ هزار مدرسه در موضوع‌های ستاد ثبت نام و پروژه مهر در سراسر استان مورد بازدید قرار گرفتند.
محمد دانشی افزود:رعایت عدالت، پاک دستی، فساد ستیزی و ارائه خدمات مطلوب به فرهنگیان و دانش آموزان از اولویت‌های کاری این اداره است.
وی گفت:برای تحقق این‌مهم نظارت و ارزیابی هم در مدارس و هم در ادارات آموزش و پرورش تا پایان سال به طور مستمر ادامه خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار