آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه در عصر غیبت امام زمان (عج) زندگی می‌کنیم، در این زمان بزرگ‌ترین خطرات و تهدیدات متوجه دین انسان می‌شود، امام صادق (ع) در یک مجلسی در رابطه با مخاطرات زمان غیبت تاکید کردند که این دعا (اللهُمَ عرِّفنی نَفسَک ...) را زیاد بخوانید
کد خبر: ۱۱۳۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ 10 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه مازندران گفت: نگهداشتن دین همچون نگهداشتن آتش در کف دست است که ویژگی شهدا، جانبازان و آزادگان ما این است که این‌ها حجت‌شناسی درستی انجام دادند‌‌، شهید سید حبیب الله حسینی به حرف حجت یعنی حضرت امام گوش کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی، در مراسم هفتمین روز درگذشت جانباز شهید سید حبیب الله حسینی در روستای ورکلا میاندورود، با اشاره به عیادت از این جانباز دو سه روز مانده به شهادتش، اظهار کرد: خواست خدا چنین بود که شهدا او را به نزد خود طلبیدند؛ او که عشقش شهدا بود و با شهدا انس داشت و اسامی چند صد شهید را از حفظ بود و به زبان می‌آورد.

وی افزود: این مصیبت برای ما مصیبت است ولی برای او رحمتی برای رهایی از این تنگنای زندگی طبیعی است، یادی هم از مصیبت‌هایی بکنیم که در این ایام در غزه مظلوم که بزرگترین زندان دنیا شده و دو میلیون و اندی انسان در آن محاصره شده و اجازه ورود هیچ نوع امکاناتی به آنان داده نمی‌شود و تنفر خودمان را نسبت به جنایات صهیونیست‌های خائن غاصب اعلام کرده و اظهار هم‌دردی می‌کنیم.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه در عصر غیبت امام زمان (عج) زندگی می‌کنیم، در این زمان بزرگ‌ترین خطرات و تهدیدات متوجه دین انسان می‌شود، امام صادق (ع) در یک مجلسی در رابطه با مخاطرات زمان غیبت تاکید کردند که این دعا (اللهُمَ عرِّفنی نَفسَک ...) را زیاد بخوانید که متن آن را مرحوم شیخ کلینی در کتاب کافی جلد دو صفحه ۱۴۹ آوردند، در روایات ما در رابطه با خطر زمان غیبت سخن فراوان گفته شده که اصلا هیچ ثباتی وجود ندارد ممکن است انسان صبح مومن ولی شب تبدیل به منافق شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: این تلفن همراه، فضای مجازی، دوستان ناباب، تبلیغات رسانه‌های بیگانه و بمباران اعتقادات انسان‌ها از طرف دشمنان به قدری زیاد است که حد ندارد در چنین فضایی باید با دعا و قرآن انس گرفت تا روح ما با این فضا در ارتباط باشد و آن فضای شیطانی ما را گمراه نکند.

این مسئول عنوان کرد: در این دعا سه معرفت را حضرت از خدا خواستند، معرفت خدا در وجود انسان بازدارنده است، ما به کرم، رحمت، محبت، نعمت، دستگیری، خشم و غضب خدا در جای خودش خیلی آگاه نیستیم، اگر "معرفت‌الله" قوی باشد به خدا دل می‌بندیم و عشق می‌ورزیم و از خدا فاصله نمی‌گیریم، زندگی بی‌خدا را بر زندگی با خدا ترجیح نمی‌دهیم، پس، از خدا بخواهیم که خودش را به ما بشناساند، با افرادی باشیم که با ما از خدا حرف می‌زنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر به خدا معرفت داشته باشیم به پیغمبر خدا هم معرفت خواهیم داشت، تصریح کرد: ما باید با این پیغمبر ارتباط دلی برقرار کنیم، پیغمبرشناس باشیم، با سیره و سبک زندگی، خلق و خو، دستورات و تعالیم ایشان آشنا باشیم، مسلمانی که فقط اسم پیامبر (ص) را می‌داند خوب نیست و چون معرفت ندارد خود به خود به امام زمان (عج) معرفت ندارد.

آیت الله محمدی لائینی در ادامه اظهار کرد: خداشناسی و پیغمبرشناسی بدون حجت‌شناسی ممکن نیست، این حجت خدا از میان ما غائب هستند، نمی‌شود که ایشان یک غیبت طولانی داشته باشد آن وقت تکلیف امت را برای حجت‌شناسی در زمان غیبت مشخص نکرده باشد، حجت معصوم و حجت ولی فقیه هر کدام جای خودش را دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: روز قیامت خداوند سوال می کند که چرا انقلاب کردید؟ پاسخ این است که گوش کردن به حرف نائب امام زمان (عج) امام خمینی (ره) است.

امام جمعه ساری اضافه کرد: شهید سید حبیب الله حسینی به حرف حجت یعنی حضرت امام گوش کرد، از ویژگی‌های درست این شهید حجت‌شناسی درست بود، امروز بزرگ‌ترین تهدید این است که حجت‌شناسی ضعیف است؛ در همین اغتشاشات سال گذشته چندین نفر با دشنه بر دست به امثال شهید علی وردی‌ها حمله کردند و موارد دیگر.

این مسئول گفت: پیامبر اکرم (ص) به دیدار یک یهودی رفت و او شهادت داد و با حال کفر از دنیا نرفت و حضرت به‌خاطر مسلمان شدن همین یک نفر بسیار خوشحال بودند.

وی همچنین تاکید کرد: در اغتشاشات اخیر یک عده کشته یا اعدام شدند که به‌خاطر خون هایی که ریختند بعد از مرگشان وضعشان به مراتب دردناک‌تر از اعدام است؛ سوال اینجاست که حرف چه کسی را گوش کردید؟ حجت شما آنطرف آب بوده است، این کار را بکنید و نکنید کار است؟

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: اینکه به حرف چه کسی گوش کنیم مهم است، امروز این فضای مجازی، رسانه‌های بیگانه و این تبلیغات سو در حال به خطر انداختن آن حجت شناسی‌ها است، نگهداشتن دین همچون نگهداشتن آتش در کف دست است که ویژگی شهدا، جانبازان و آزادگان ما این است که این‌ها حجت‌شناسی درستی انجام دادند‌‌. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار