رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان با اشاره به بمباران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و آمبولانس‌ها گفت: این رژیم جعلی تمام قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است و همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹ 09 November 2023

دکتر عبدالرضا جانگران‌نژاد با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: رژیم جعلی و ددمنش اسرائیل به دلیل اینکه در جبهه‌های مقابله با جبهه مقاومت شکست خورده است، اقدام به بمباران مردم بی‌دفاع و قتل عام زنان و کودکان بی‌گناه کرده است و از همه مهم‌تر و وحشیانه‌تر، بمباران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و آمبولانس‌ها بوده است.

وی افزود: در دنیا انجام چنین کاری بی‌سابقه و کم‌سابقه است و متأسفانه هیچ سازمان بین‌المللی این حرکت رژیم ددمنش را محکوم نمی‌کند و واکنش‌ها تنها در حد حرف و صحبت کردن بوده و تاکنون کسی مانع این رژیم نشده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: در همه کنوانسیون‌های بین‌المللی، در زمان جنگ گروه پزشکی، امدادگران، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید از حملات مصون باشند و حمله و بمباران این افراد یا این مراکز ممنوع است.

وی با اشاره به حملات اسرائیل به زنان و کودکان بیان کرد: در دفاع مقدس نیز تجربه کردیم و دیدیم هر زمانی رزمندگان ما به رژیم بعثی ضربه می‌زدند و به پیروزی‌هایی دست پیدا می‌کردند، صدام شهرهای ما را بمباران و موشک‌باران می‌کرد. دقیقاً اکنون رژیم صهیونیستی همین کارها را در غزه انجام می‌دهد و زمانی که در جبهه نبرد با مقاومت شکست می‌خورد کارهای دیوانه‌واری مانند بمباران مراکز درمانی و قتل عام زنان و کودکان را انجام می‌دهد.

جانگران‌نژاد افزود: البته آن‌ها قصد دارند از این فرصت استفاده کنند و باز هم به اشغال‌گری خود ادامه دهند و از این طریق مردم غزه را از سرزمین خودشان کوچ دهند و این منطقه را هم مانند جاهای دیگر اشغال کنند.

وی بیان کرد: متأسفانه این رژیم جعلی تمام قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است و همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. ما پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و کادر درمان، از ابتدای حرکت وحشیانه رژیم صهیونیستی این جنایات را محکوم کردیم و حمایت خودمان را از مردم بیگناه غزه اعلام کرده‌ایم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خوزستان با اشاره به صدور بیانیه‌ای از سوی کادر درمانی خوزستان در محکومیت بمباران مراکز درمانی و بیمارستان‌های غزه به سه زبان فارسی، انگلیسی و آلمانی و ارسال آن به وزارت امور خارجه افزود: کادر بهداشت و درمان آمادگی خود برای کمک به درمان مجروحان به ویژه زنان و کودکان و کسانی که در این حملات آسیب می‌بینند را به مراجع ذی‌صلاح اعلام کرده‌اند.

جانگران‌نژاد گفت: در این راستا فراخوانی در سطح استان خوزستان منتشر شد و با استقبال خوب کادر بهداشت و درمان مواجه شدیم و تعداد زیادی برای درمان مجروحان غزه ثبت‌نام کردند و در صورت ممکن به هر جای منطقه که امکان داشته باشد، اعزام می‌شوند. البته گفته می‌شود که غزه در محاصره است و امکان این کار وجود ندارد بنابراین در کشورهای همجوار و هر جایی که امکان باشد، کادر بهداشت و درمان آمادگی خدمت‌رسانی به این افراد را دارد.

وی افزود: اسامی و شماره پاسپورت این همکاران برای جمعیت هلال احمر و مراجع ذی‌صلاح ارسال شده است و در صورت امکان یا نیاز به منطقه اعزام می‌شوند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار