عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بررسی ابعاد حادثه تلخ و ناگوار کمپ ترک اعتیاد لنگرود در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد
کد خبر: ۱۱۳۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳ 08 November 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان حسین حاتمی عصر امروز سه شنبه ۱۶ آبان ماه در حاشیه بازدید از محل حادثه کمپ ترک اعتیاد لنگرود در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: انجام تحقیقات جامع برای تهیه و ارائه گزارش کامل در خصوص بررسی ابعاد موضوع، شناسایی مقصرین احتمالی این ماجرا و چگونگی وقوع این اتفاق در دستور کار قرار مجلس شورای اسلامی دارد.

وی با اشاره به اینکه گزارش جامعی در این خصوص تهیه و در مجلس شورای اسلامی ارائه خواهیم کرد، گفت: با جمع‌بندی موارد متعدد در سطح شهرستان و استان همچنین بررسی مستنداتی که تاکنون بوده و در نظر گرفتن اقدامات پسین و پیشین در این مجموعه، گزارشی تهیه و در صحن علنی مجلس قرائت و به سازمان‌های ذی‌نفع در سطح کشور و مدیریت کلان کشور ارجاع داده خواهد شد.

حاتمی با بیان اینکه بررسی وضعیت نگهداری در سایر کمپ‌های ترک اعتیاد نیز مورد توجه است، تصریح کرد: باید سازمان بهزیستی کشور، نهادهای متولی و ناظر با هدف پیشگیری و عدم تکرار این حادثه تلخ متمرکز شده و مسئله اعتیاد و نگهداری از معتادان و کمپ‌های نگهداری بازبینی اساسی شود تا شاهد وقوع چنین اتفاق تلخ و ناگوار در کشور نباشیم.

وی با بیان اینکه چنانچه مشکلات را به صورت زیربنایی نمی‌توانیم حل کنیم حداقل این است که اقدامات پیشگیرانه‌ از باب مسائل تأمینی و ایمنی در سطوح مختلف باید داشته باشیم، تاکید کرد: علاوه بر لحاظ کردن این مسائل در کمپ‌های ترک اعتیاد باید در مراکز متعدد دیگر از جمله در سطح مدارس، مجتمع‌ها و خوابگاه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی رعایت این مسائل مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارتخانه‌های مربوطه بایستی با جدیت در این خصوص ورود داشته باشند و قبل از هرگونه اتفاقی اقدامات پیشگیرانه را در ساختار فیزیکی ساختمان‌ها اعم از امکانات اطفاء حریق و سایر حوادث غیر مترقبه لحاظ کنند.

حاتمی با اشاره به اینکه مجلس هم این ظرفیت را ایجاد و کمک می کند تا این موضوع به نحو احسن مدیریت شود، گفت: حادثه تلخ لنگرود تلنگری برای مسئولین، مدیران و متولیان کشور است که رصد دوباره‌ای در موضوعات مشابه داشته باشند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار