تابناک هرمزگان- ۲۰۰ نیروی جوان بومی با حضور مسئولان ارشد استان هرمزگان فعالیت خود را در شرکت پالایش نفت آفتاب آغاز کرد.
کد خبر: ۱۱۳۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰ 07 November 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//شرکت نفت آفتاب به منظور تأمین نیروی انسانی بومی مورد نیاز خود در واحدهای عملیاتی و ستادی از بین داوطلبان بومی واجد شرایط در مقاطع مختلف تحصیلی، در رشته‌ها و گرایش‌های مهندسی شیمـی، مهندسی نفت، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، حسابداری، مدیریت، مهندسی ایمنی، مهندسی شیمی، حقوق و... از بین فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به برگزاری آزمون کرد.

بیش از ۴هزار و ۵۰۰ نفر در این آزمون استخدامی ثبت‌نام کردند که در مرحله اول آزمون کتبی توسط دانشگاه هرمزگان در اواخر مرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

در مرحله دوم ۶۷۰ نفر از بین افراد داوطلب برای انجام مصاحبه تخصصی و عمومی دعوت به عمل آمد که پس از انجام مصاحبه‌های ذکر شده در دانشگاه، تعداد ۲۰۰ نفر از شرکت کنندگان جذب شرکت پالایش نفت شدند.

این نیروهای جوان بومی طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد استان هرمزگان فعالیت خود را رسماً در این مجموعه آغاز کردند.


هرمزگان باید به قطب پالایشگاهی تبدیل شود

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز به کار نیروهای جدیدالورود شرکت پالایش نفت آفتاب با بیان اینکه دولت‌ها مکلف هستند سالانه یک میلیون شغل در کشور ایجاد کنند، اظهار کرد: این مهم در بیان ساده است، اما تحقق آن بسیار سخت و دشوار می‌باشد.

دکتر احمد مرادی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها، نیروهای انسانی، مدیران و عوامل باید دست به دست هم دهند تا امر اشتغال‌زایی محقق شود، عنوان کرد: باید بدانیم که اگر بخش خصوصی به کمک دولت نمی‌آمد قطعاً اشتغال‌زایی دچار بحران عمیق می‌شد، پس باید از بخش خصوصی حمایت کنیم.

وی، افزود: استان هرمزگان جوانان تحصیل‌کرده زیادی دارد که از حاکمیت انتظار شغل دارند و این انتظاری به حق است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، شرکت پالایش نفت آفتاب فرصتی را برای استخدام جوانان استان فراهم کرده است، مطرح کرد: آزمون استخدامی که مرداد ماه برگزار شد که حدود پنج هزار نفر در این آزمون حضور داشتند.

مرادی با اشاره به اینکه استان هرمزگان باید به قطب نفتی و پالایشگاهی کشور تبدیل شود، گفت: این استان برای تبدیل شدن به قطب پالایشگاهی کشور از ظرفیت‌های بی‌نظیری برخوردار است که این مهم براساس آمایش سرزمینی است.

وی دسترسی به راه‌های آبی، هوایی و ریلی را از جمله ظرفیت‌های استان دانست و تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار در استان باید افزایش یابد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: نگاه به بخش خصوصی باید عوض شود، مسئولان باید از این بخش حمایت قاطع و عملی داشته باشند.

این مقام مسئول، مطرح کرد: وقتی یک مجموعه سرمایه خود را به استان می‌آورد، اگر دچار مشکل شود باید همه برای رفع آن مشکل تلاش کنند.

مرادی در ادامه تاکید کرد: عینک بی‌اعتمادی از بخش خصوصی را باید از چشم برداریم.

وی به مسئولیت‌ اجتماعی انجام شده توسط شرکت پالایش نفت آفتاب اشاره کرد و گفت: ساخت صفر تا صد دبیرستان ابن‌سینا سابق یکی از بزرگترین فعالیت‌های این مجموعه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.

این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: این مجموعه اقدامات زیادی در حوزه محیط زیست، بهداشت و درمان و ... انجام داده‌اند، که نشان دهنده نگاه مهربانانه مسئولان شرکت پالایش نفت آفتاب به مردم استان هرمزگان است.


هرمزگان رتبه سوم صنایع نفت و پالایشگاهی کشور کسب کرد

دکتر احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در ادامه این مراسم با بیان اینکه ۴۸ درصد از سواحل کشور در استان هرمزگان واقع شده است، اظهار کرد: در حال حاضر رتبه سوم صنایع نفت و پالایشگاهی را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه، طی سه سال آینده استان هرمزگان قطعاً در مقام نخست صنایع نفت و پالایشی قرار خواهد گرفت، گفت: صنایع بزرگ به منظور رفع مشکل آبی خود باید در کنار دریا ساخته شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه طرح‌های توسعه‌ای باید بر اساس سند آمایش سرزمینی باشد، تصریح کرد: رشته‌هایی که در دانشگاه‌های استان تدریس می‌شود باید بر همین اساس باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شرکت پالایش نفت آفتاب کارهای بزرگی در حوزه مسئولیت اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و ... انجام داده است، خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در حوزه رشد سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

دکتر کامرانی با اشاره به اهمیت اشتغال پایدار، عنوان کرد: شرکت پالایش نفت آفتاب در حوزه اشتغال‌زایی پایدار خوش درخشیده است.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار