کد خبر: ۱۱۳۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱ 09 November 2023

برف‌پاک‌کن خودرو، وسیله‌ای است که برای پاک‌کردن برف و باران و گاهی تمیزکردن شیشهٔ خوردرو به‌کار می‌رود. نخستین برف‌پاک‌کن کارای خودرو در ۱۹۰۳ میلادی توسط بانوی مخترع امریکایی، مری اندرسون اختراع شد.

 

برف پاک کن یکی از لوازم ایمنی خودرو می‌­باشد که در همه خودروهای سواری، قطار، کشتی و سایر وسیله ­های نقلیه مورد استفاده قرار می­ گیرد. به خصوص در فصل­‌های پاییز و زمستان، باید قبل از شروع رانندگی، از سالم بودن برف پاک کن­‌های خود مطلع شوید؛ چون اگر در هنگام رانندگی، بارندگی باشد و برف پاک کن شما کار نکند، نمی‌توانید به درستی و وضوح کامل به رانندگی خود ادامه دهید.

برف پاک کن چیست؟

برف پاک کن خودرو یک قطعه مکانیکی می­ باشد که هدف از ساخت آن، تمیز کردن شیشه­ جلوی خودرو­ها از برف، باران و گرد و غبار است. البته در بعضی از خودروها برف پاک کن به شیشه ­های عقب نیز نصب می‌­شود. همچنین در برخی از خودروها، برف پاک کن روی چراغ­‌ها هم نصب می­ شود.

 

درحال‌حاضر بیشتر برف پاک کن ­ها دارای منبع آب هستند که با پاشیدن آب روی شیشه خودرو، باعث تمیز شدن شیشه­‌های خودرو می‌­شود. برف پاک کن ­های مدل قدیمی، دارای ساختار مکانیکی بودند که به وسیله یک اهرم از داخل ماشین، کنترل می­ شدند. ولی با گذشت زمان و پیشرفت فناوری، برف پاک کن­‌ها نیز پیشرفت کردند و از مدل اهرمی، به مدل برقی تغییر کردند که نسبت به مدل قبلی خود، کنترل کردن آن، بیش از اندازه راحت ­تر شد.

تیغه‌های برف پاک کن چند نوع دارند؟

 تیغه برف پاک کن ژله‌ای (سیلیکونی)

 معمولی ( پلاستیک فشرده)

درحال‌حاضر تیغه برف پاک کن‌های موجود در بازار بر دو قسم هستند: فلزی که به طور معمول توسط کارخانه بر روی اتومبیل نصب می‌گردد و ژله‌ای یا اسپرتی که معمولا به صورت اختیاری جایگزین تیغه فلزی می‌گردد.

معمولا تیغه برف پاک کن ژله‌ای (سیلیکونی) به تیغه برف پاک کن معمولی ( پلاستیک فشرده) ترجیح داده می‌شود. زیرا عملکرد تیغه‌های سیلیکونی به مراتب بالاتر از تیغه‌های معمولی است و این موضوع مشتریان را به سمت خرید این محصول ترغیب می‌کند. تیغه برف پاک کن ژله‌ای (سیلیکونی) به گونه‌ای طراحی شده است که به طور قابل توجهی از شیشه جلو مراقبت می‌کند و باعث بهبود دید راننده می‌شود که در نهایت منجر به یک رانندگی امن و لذت بخش حتی در شرایط جوی نامساعد می‌شود.

چرا تیغه‌های ژله‌ای نسبت به معمولی برتری دارند؟

اینکه چرا تیغه برف پاک کن ژله‌ای از کیفیت بالاتری نسبت به تیغه برف پاک کن معمولی برخودار است فقط به ماهیت سیلیکون استفاده شده در این نوع تیغه بر می‌گردد. تابش مستقیم نور خورشید، اشعه UV و تغییرات آب و هوایی ( سرد و گرم شدن) باعث سفت شدن، ترک و در نتیجه پاره شدن تیغه برف پاک کن معمولی شده که در نهایت منجر به تعویض تیغه برف پاک کن می‌شود اما در طراحی تیغه برف پاک کن ژله‌ای فناوری به کار رفته که موجب شده که این تیغه عمر طولانی تری نسبت به تیغه برف پاک کن معمولی داشته باشد و نیز به علت وجود لبه‌های با تیغه ی ۳ تایی بهتر به سطح شیشه می‌چسبد و باعث تقویت قدرت پاک کنندگی می‌شود. در در نتیجه در هر بار رفت و برگشت تیغه، شیشه حتی بدون تولید کوچک‌ترین صدا تمیز می‌شود.

در ادامه آخرین قیمت تیغه برف پاک کن انواع خودرو را مورد بررسی قرار دادیم. با تیترکوتاه همراه باشید.

تیغه برف پاک‌کن پاسیکو مدل FLAT PRO مناسب برای چانگان CS۳۵ بسته ۲ عددی ۱۸۹،۰۰۰ تومان شد.

تیغه برف پاک کن روتا مدل HY۱۱۴ مناسب برای پژو ۲۰۷ بسته دو عددی ۳۱۹،۰۰۰ تومان است.

همچنین تیغه برف پاک‌کن رویال اسپرت مدل FLAT PRO مناسب برای لیفان X۶۰ بسته ۲ عددی ۱۸۹،۰۰۰ به فروش می‌رسد.

قیمت تیغه برف پاک کن هایپرتک مدل HYBRID مناسب برای برلیانس ۳۳۰ و ۳۲۰، ۵۵۰،۰۰۰ تومان قیمت دارد.

تیغه برف پاک کن لایت استار مدل ۲۰x۱۸ مناسب برای ریو بسته ۲ عددی ۱۳۵،۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

همچنین تیغه برف پاک کن لایت استار مدل کلاسیک مناسب برای رنو ساندرو بسته دو عددی ۱۳۵،۰۰۰ تومان شد.تیغه-برف-پاک-کن

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار