معتمدی پور
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد : باید فرهنگ پشت میز نشینی را کاهش دهیم و من امروز در جلوی این دوربین‌ها و خبرنگاران عزیز و به عنوان مدیر ارشد بخش دولتی کشاورزی می‌گویم که فرصت کار و درآمد‌های چندبرابری به نسبت پول کارمندی در بخش خصوصی مرتبط با کشاورزی فراهم است و جای هر فرد جویای کاری باشم، به جای کار دولتی به دنبال کار‌های تولیدی و کار‌های آزاد می‌رفتم.
کد خبر: ۱۱۳۶۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸ 07 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور در نشست بررسی مشکلات جامعه ایثارگری شاغل در این سازمان که با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد، اظهار کرد: جهاد اگر روزی به جبهه و جنگ و نام مقدس سازندگی افتخار می‌کرد امروز هم به نام مقدس تولید و کشاورز افتخار می‌کند و علاوه بر این‌ها افتخار بزرگتر ما این است که در هر دو جبهه مقدس مرتبط با جهاد کشاورزی یعنی هم بخش کارکنان و هم بخش خصوصی و تولیدکنندگان، جامعه شریف و نجیب ایثارگری و خانواده‌های معظم شهدا نقش‌آفرینی می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این حرف‌ها به هیچ عنوان شعار نیستند، افزود: هر چند محدودیت‌ها و منابع محدود هستند و در بسیاری از مواقع دستمان باز نیست، اما در عمل نشان دادیم که ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و خانواده‌های شهدا در جهاد کشاورزی حرمت دارند و این سازمان در ارایه هر خدمتی و در اجرای هر قانونی از پیشگامان ادارات استان است.

معتمدی‌پور ادامه داد: ۷۹ نفر از خانواده‌های ایثارگران شاغل در این سازمان، در یک دوره کوتاه و زودتر از دیگر ادارات تبدیل وضعیت استخدامی شدند و اکنون نیز از مقامات ارشد استان و نهاد‌های متولی انتظار داریم که، چون این افراد عمدتا در مشاغل خدماتی استخدام شدند، برای ارتقای شغلی آنان و همچنین جایگزین کردن افراد جدید در مشاغل خدماتی این سازمان از جمله راننده و نگهبان همکاری لازم را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه اولین حکم انتصابی که در دوره مدیریتم امضا کردم برای فرزند شهید بود و این را افتخار خودم می‌دانم، یادآور شد: تقریبا حدود یک چهارم پست‌های سازمانی جهاد کشاورزی در اختیار جامعه ایثارگری است و این نسبت، قابل توجه و ارزشمند است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این دولت تمامی مطالبات ۲۰ ساله بر زمین مانده خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران یکجا پرداخت شد که این اقدام بعد از این همه سال نشان از توجه به این قشر ارزشمند جامعه است، اما رویکرد ما هیچ‌گاه رسانه‌ای کردن تبلیغاتی و شعار دادن نبوده است.

معتمدی‌پور به موضوع مهم و خواسته اصلی جامعه ایثارگری در جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: ۲ هزار ۷۰۰ درخواست اشتغال از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران روی میز من است یعنی حدود ۴ برابر کل کارمندان جهاد کشاورزی در استان و همه شما محدودیت‌ها را می‌دانید، برخی وقت‌ها چاره‌ای نداریم جز اینکه سرمان را در مقابل عظمت و فداکاری‌های این قشر پایین بیندازیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید فرهنگ پشت میز نشینی را کاهش دهیم و من امروز در جلوی این دوربین‌ها و خبرنگاران عزیز و به عنوان مدیر ارشد بخش دولتی کشاورزی می‌گویم که فرصت کار و درآمد‌های چندبرابری به نسبت پول کارمندی در بخش خصوصی مرتبط با کشاورزی فراهم است و جای هر فرد جویای کاری باشم، به جای کار دولتی به دنبال کار‌های تولیدی و کار‌های آزاد می‌رفتم.

معتمدی‌پور ادامه داد: این رویکرد را در قبال درخواست‌های اشتغال جامعه ایثارگری دنبال کردم و اتفاقا فداکارترین و دلسوزترین تولیدکنندگان ما یا جانبازان یا ایثارگر یا مفتخر به فرزند شهید و ایثارگر هستند که چرخ اقتصاد این مملکت را می‌چرخانند و جهاد کشاورزی شانی جز کار و خدمت برای کارمندانش و تولیدکنندگانش ندارد.

وی گفت: بخشی از نیاز‌های اشتغال جامعه ایثارگری را به سمت و سوی تسهیلات ایجاد شغل یا تقویت سرمایه در گردش کارگاه‌هایی موجود برده‌ایم تا حداقل فلان تولیدکننده ایثارگر ما بتواند فرزندانش را در کارگاهش صاحب شغل کند و به اقتصاد این استان نیز کمک شود.

نان در کار در بخش غیر دولتی است !

در پایان این صحبت‌ها، پارسیان‌نژاد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، زحمات و فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی در جذب و بکارگیری فرزندان ایثارگران و تبدیل وضعیت و ارتقای جایگاه ایثارگران را قابل تحسین خواند.
وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران به جد پیگیر مطالبات ایثارگران بوده و خواهد بود و این مهم را هم از حیث قانونی و هم به عنوان یک تکلیف و یک فرض برای خود می‌داند.

پارسیان نژاد تاکید کرد: با تمام ظرفیت‌ها، لحظه‌ای از این فرآیند کوتاه نخواهیم آمد و در همه ارکان نظام پیگیر مطالبات به حق جامعه ایثارگری خواهد بود تا ایثارگران به آن درجه توانمندی و عزت برسند که شاهد حضور موثر هر چه بیشتر آن‌ها در عرصه‌های مختلف جامعه باشیم.

در پایان از طرف سازمان جهاد کشاورزی به فرزندان و کارکنان ایثارگر حاضر در نشست هدایای نقدی تقدیم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار