مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: توسعه پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای استان، بر اساس آمایش سرزمینی به منظور ارتقای سرعت پاسخگویی و امدادرسانی به آسیب دیدگان از حوادث و سوانح انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳ 06 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، حکمت‌اله هاشمی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ظهر امروز در دوره بازآموزی استانی مربیان کمک‌های اولیه کد ۳ با بیان اینکه امدادگران و نجاتگران در صحنه‌های حوادث اقدام به احیا می‌کنند، اظهار کرد: مربیان هلال احمر استان نسبت به آموزش این فن و روش‌های سریع و کلید واژه‌های اصلی احیای مصدومان اهتمام جدی داشته باشند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه بازآموزی‌ها یک اقدام توان‌افزایی به شمار می‌رود، بنابراین مربیان باید همیشه آماده و اطلاعات آن‌ها به‌روز باشد، افزود: نیاز است مربیان همواره آموزش و تکرار آموخته‌ها را برای امدادگران و نجاتگران اعمال کنند.
وی با بیان اینکه رسالت جمعیت هلال‌احمر را قانون مشخص کرده است، ادامه داد: باید همه آحاد جامعه را با برنامه‌ریزی آموزش دهیم و به برنامه اضطراری و عملیاتی همه ارگان‌ها وارد شویم.
هاشمی با تاکید بر اینکه آموزش تخصصی جزو وظایف هلال احمر محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی حوادث و سوانح هستند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: توسعه پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای استان، بر اساس آمایش سرزمینی و به منظور ارتقای سرعت پاسخگویی و امدادرسانی به آسیب دیدگان از حوادث و سوانح انجام می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه توسعه پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای استان اتفاق خوبی خواهد افتاد، ادامه داد: اولویت اصلی مربیان را گسترش آموزش‌های هلال احمر به همه آحاد جامعه است چرا که مخاطرات زیاد است که بر اساس این مهم باید آمادگی هم ایجاد شود.
حجت‌الاسلام جواد نصیری، مسؤول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان هم در این مراسم گفت: از مهم‌ترین اصول و روش تدریس به‌روزرسانی دانش در تدریس و مطالعه جنبی و پایه‌ای است و به‌روز بودن اطلاعات مربیان از محاسن برگزاری دوره‌های بازآموزی است.
مسؤول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: مربیان علاوه بر تدریس با منشاء اخلاق خوب نیز باشند و فراگیران را به سمت محوریت توحید دعوت کنند.
وی با بیان اینکه بر اساس تعالیم قرآن کریم انسان باید تزکیه داشته، حکمت را فرا بگیرد و راه و رسم اصول معرفت شناخت خدا که شامل رفتار‌های انسانی فردی و اجتماعی جامعه می‌شود را نیز رعایت کند، ادامه داد: مربیان باید انگیزه داشته و اهمیت موضوع در تدریس را برای مخاطبان تبیین کنند.
همچنین سیروس محمدیاری، مدیر کل پدافند غیرعامل استان زنجان نیز در ادامه دوره بازآموزی استانی مربیان کمک‌های اولیه کد ۳ گفت: سال‌جاری مهمترین برنامه تمرین هفتگی رزمایش است و برگزاری دوره‌های توجیهی و آموزش در مباحث پدافند غیرعامل نیز از برنامه‌هایی است که ماهانه برگزار خواهد شد.
مدیر کل پدافند غیرعامل استان زنجان افزود: هلال‌احمر از ارگان‌هایی است که در کارگروه پدافند غیرعامل نقش مهمی بر عهده دارد و در دوره جدید مدیریت این مجموعه در استان نیز پایه کار بوده و تاکنون نقش موثری را ایفا کرده اند.
اکرم یاری، معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه، هدف از برگزاری دوره بازآموزی مربیان را توان‌افزایی، تعامل، مشارکت و اشتراک‌گذاری اطلاعات مربیان بیان کرد.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: تلاش می‌شود با ارتقای سطح آگاهی، مهارت و دانش مربیان در پاسخگویی به حوادث موفق عمل شود.
وی ادامه داد: رسالت مربیان هلال احمر آموزش همگانی در سطح استان است تا با آگاه‌سازی مردم از مخاطرات شناخت درستی از این موضوع ارائه کنند تا کمترین آسیب در حوادث و بلایای طبیعی روی دهد.
گفتنی است، دوره بازآموزی یک روزه استانی مربیان کمک‌های اولیه کد ۳ با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان، مدیرکل پدافند غیرعامل استان، معاونان، مسؤول خانه‌های هلال و با حضور ۷۰ نفر از مربیان آموزشی هلال‌احمر برگزار و از مربیان پیشکسوت که بیش از ۴۰ سال در حوزه آموزش همکاری دارند، قدردانی شد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار