سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای برنامه‌ها در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان به زودی در کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴ 06 November 2023

جام باشگاه‌های کتاب کودک و نوجوان به زودی در کرمانشاه برگزار می‌شودبه گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین پوریا جلالی، اظهار کرد: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی طرح‌های مختلفی در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی به صورت سالانه در کشور و استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: جشنواره روستای دوستدار کتاب در کنار سایر برنامه‌های ترویجی در حوزه کتاب برگزار می‌شود و این برنامه‌ها شامل انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ویژه شهرها، جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوانان است که به زودی اجرا می‌شود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: جشنواره روستاهای دوستدار کتاب یک برنامه کشوری است که امسال نهمین دوره آن توسط اداره‌کل مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت ارشاد از اسفند ماه سال گذشته فراخوان داده شد و در سراسر کشور از جمله استان کرمانشاه اعلام شد.

وی در ادامه عنوان کرد: پس از اعلام فراخوان کشوری به تمامی روستاهای استان کرمانشاه اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی انجام شد و روستاها در این طرح شرکت کردند.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: ١۶ روستا استان کرمانشاه برای شرکت در این جشنواره طرح ارائه کردند و این طرح‌ها شامل توسعه‌ و ترویج کتابخوانی بود.

وی اذعان کرد: طرح ها از طریق سامانه وزارت ارشاد بارگذاری و نزدیک به ٣٠ طرح توسعه‌ای ارسال شده است که روستاهای دول الیاس سرپل ذهاب، نوریاب پاوه، روستای خانجمال سنقر، روستای شیان و میر عزیزی اسلام‌آباد غرب و روستای کارخانه در کنگاور بیشترین طرح را ارائه دادند.

این مقام مسئول عنوان کرد: این همایش هر سال برگزار می‌شود و هنوز در ابتدای راه هستیم لذا باید حوزه‌های مختلف از جمله فرمانداری ها و بخشداری ها برای اجرای این طرح پای کار بیایند.

وی ابراز کرد: هدف از اجرای این طرح ترویج کتاب و کتابخوانی به ویژه در جامعه روستا و عشایر است اکنون متمرکز بر برنامه‌های شهری هستیم اما این طرح جامعه کتابخوان روستا و عشایر را در سراسر کشور افزایش می‌دهد.

جلالی بیان کرد: در سنوات قبل در این جشنواره در شهرستان اسلام‌آباد غرب برگزیده داشتیم لذا این طرح شور و شوقی را در روستاها ایجاد می‌کند و سال گذشته ١٠ روستا در اجرای آن مشارکت داشتند که امسال به ١۶ روستا افزایش یافت.

وی تأکید کرد: در روستای دول الیاس شهرستان سرپل ذهاب هر هفته برنامه‌ای با محور کتاب برگزار می‌شود که از اثرات این جشنواره است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار