مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: تعداد تماس‌های برقرار شده با این آتش‌نشانی از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ هزارو ۲۱۴ مورد اعلام شده که ۸۰ درصد آنها مزاحمت بوده است.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ 04 November 2023

سیدمصطفی محتشمیان افزود:درمدت یادشده تنها ۲ هزارو ۳۴۲ تماس واقعی و منجر به انجام ماموریت شد.
وی اظهار کرد: همچنین از مجموع تماس‌های واقعی با سازمان آتش‌نشانی کاشان۶۳۱ مورد حریق بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر ۲.۷ درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان بیان کرد: در این مدت هزارو ۷۱۱ مورد حادثه در شهرستان گزارش شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۱۴.۷ درصد افزایش داشته است.
محتشمیان گفت: از مجموع ۲ هزارو ۳۴۲ مورد حریق و حادثه رخ داده در هفت ماه گذشته ۲ هزارو ۲۹۲ مورد در داخل محدوده شهر کاشان و ۵۰مورد خارج از محدوده بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر ۱۱.۸ درصد افزایش دارد.
وی اضافه کرد: در بازه زمانی یک سال اخیر ۲۱ مورد فوتی با ۵۰درصد کاهش، ۱۹۲مورد مصدوم با هفت درصد کاهش و ۵۶۲ نفر نجات یافته از حریق و حوادث با ۹ درصد افزایش در شهرستان کاشان ثبت شده است.
وی با اشاره به حوادث آتش‌سوزی براساس ماهیت حریق گفت: از اول سال تاکنون ۶۳۱ مورد حریق گزارش شده که ۳۰۴ مورد غیرعمد و ۳۲۷مورد عمدی ثبت شده است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان میانگین زمان رسیدن به محل حادثه داخل شهر را ۲۲۴ ثانیه اعلام کرد و افزود: همچنین امسال میانگین زمان رسیدن به محل حادثه خارج از شهر ۷۷۲ ثانیه، ثبت شده است.
محتشمیان گفت: در هفتد ماه گذشته هزارو ۳۶ مورد بازدید ایمنی از ساختمان‌های ادارات و موسسه‌های دولتی و عمومی برای صدور شناسنامه ایمنی، ۳۴ مورد از مراکز درمانی، مسکونی۱۰۴ مورد، تجاری ۱۱ مورد، صنعتی ۱۶مورد، اداری۶۵ مورد، آموزشی۲۲۶ مورد،تفریحی ۱۱۵ مورد، جایگاه سوخت۲۴ مورد، حسینیه و مساجد ۳۵۸ مورد، اقامتگاه سنتی۵۹ مورد، فرهنگی ۱۰ مورد، مسکونی و تجاری ۱۱ مورد و همچنین۵۲ مورد بازدید از ساختمان‌ها برای صدور تاییدیه ایمنی پایان کار، ۲۸۹مورد بررسی نقشه‌های ساختمانی و تشکیل پرونده برای املاک و ۸۳ مورد علت‌یابی حوادث و صدور گواهی حریق برای بیمه و نهادهای حمایتی انجام شده است.
وی اظهار کرد: همچنین در این مدت ۳۹ هزارو ۳۰ نفر ساعت آموزش برای کانون فرهنگی و مذهبی، خانه های تاریخی ، اقامتگاه ها و هتل ها ، نیرو های مسلح ، آموزش محلی و شهروندی ، ادارات ، نهادها و ارگان ها سفیران و رابطین سلامت مراکز بهداشت، شرکت و کارگاه و مساجد وحسینیه ۲۰ هزارو ۶۴۰ نفر ساعت برای مدارس هفت هزارو ۸۵۸ نفر ساعت آموزش تخصصی و ۳۰۰نفر ساعت برای آتش‌نشانان‌ داوطلب برگزار شده است.
وی از کمبود شدید نیروی انسانی در سازمان آتش‌نشانی کاشان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۲۰نیرو در این سازمان مشغول به کار و ۸۵نفر نیروی عملیاتی هستند که در ۶ ایستگاه خدمات ارائه می‌دهند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار