منابع طبیعی کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: ٢۵۵ دیده‌بان در استان کرمانشاه برای شناسایی و مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی در مراتع و جنگل‌ها با اداره‌کل منابع طبیعی استان همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹ 06 November 2023

رحمت‌الله جلیلیان

انشالله کولانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، در خصوص کافی بودن نیروها برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در مراتع و جنگل‌ها در طول سال اظهار کرد: طی یک برنامه مردمی سازی از نیروهای مختلفی برای این امر بهره می‌گیریم.

وی در ادامه افزود: مردم محلی، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و خصوصا اکیپ‌های واکنش سریع در مهار آتش‌سوزی‌ها و مقابله با آن ما را یاری می‌کنند که حدود ١۴٠ اکیپ واکنش سریع در سطح اداره‌کل استان کرمانشاه فعال هستند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه تصریح کرد: تیم‌های واکنش سریع نیروهای آموزش دیده‌ و عملیاتی منابع طبیعی بوده و متشکل از نیروهای اداری و مردمی هستند که در سطح هر شهرستان حدود ١٠ گروه واکنش سریع وجود دارد.

وی ادامه داد: تیم‌های واکنش سریع به دمنده‌های آتش خاموش کن مجهز هستند و آمادگی لازم را دارند که در کمترین فرصت زمانی خود را به حریق برسانند.

این مقام مسئول عنوان کرد: با ٢۵۵ نفر از مردم محلی نیز به عنوان دیده‌بان قرار داریم که در فصول آتش‌سوزی به ما اطلاع رسانی می‌کنند.

به گفته کولانی نیرو در کشور و استان کرمانشاه با سطح جنگل‌ها و مراتع همخوانی ندارد و بر اساس استانداردها باید هر ۶ هزار هکتار منابع طبیعی یک جنگلبان داشته باشد اما به دلیل کمبود نیرو از گروه‌های مردمی، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بهره می‌بریم.

وی تأکید کرد: بخش عمده‌ای از اقدامات منابع طبیعی در راستای شناسایی و مهار آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع به کمک نیروهای مردمی و پشتیبان صورت می‌گیرد و در این راستا همواره همراه ما هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار