معاون خدمات شهری شهرداری یزد خبر داد:
معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: پاکبانان، روزانه بیش از ۳۰۰ تن زباله از سطح شهر یزد جمع آوری می کنند.
کد خبر: ۱۱۳۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ 05 November 2023
 
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، حمید رضا رحیمدل با اشاره به فعالیت ۸۵۰ پاکبان در شهر یزد، گفت: پاکبانان یزدی، روزانه بیش از ۳۰۰ تن زباله تولیدی شهروندان را جمع آوری و ساماندهی می کنند.
 
وی اظهار داشت: پاکبانان به عنوان “سفیران سلامت “، آلوده ترین مواد را برای حفظ تمیزی و نظافت شهر در سخت‌ترین شرایط زمانی (ساعت ۱۰ شب تا صبح) جمع آوری و ساماندهی می‌کنند.
 
معاون خدمات شهری شهرداری یزد نظافت خیابان‌ها و معابر، لایروبی جوی‌ها و شستشوی جدول ها، جمع آوری شاخه‌های خشک و همچنین جمع آوری خاک و نخاله‌ها و شستشوی المان‌های شهری را از دیگر فعالیت‌های شغلی این قشر زحمتکش برشمرد که باعث شده است، شغل آنها جز مشاغل سخت و زیان آور قرار داده شود.
 
رحیمدل با اشاره به اینکه میزان دریافتی پاکبانان به عنوان حقوق، مطابق با مبلغ تعیینی قانون کار است، افزود: شهرداری تلاش می‌کند در قالب سبد کالا، مبالغی به معیشت زندگی پاکبانان کمک کند، اما رفع مسائل اقتصادی آن‌ها نیازمند توجه و حمایت بیشتر دولت است.
 
معاون خدمات شهری شهرداری یزد از مردم خواست با همکاری مناسب با پاکبانان و ماموران شهرداری، در حفظ نظافت و سلامت شهر بیش از پیش کوشا باشند.​​​​​​​
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار