مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه امسال تبدیل مراتع به اراضی کشاورزی کاهش ٣١ درصدی داشته است.
کد خبر: ۱۱۳۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸ 05 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین انشاالله کولانی، در خصوص تخریب مراتع استان کرمانشاه اظهار کرد: یکی از دلایل عمده تخریب این مراتع به دنبال تبدیل آن‌ها به زمین‌های کشاورزی است.

وی در ادامه افزود: در استان کرمانشاه امسال ٣١ درصد کاهش تبدیلِ مراتع به زمین‌های کشاورزی داشته‌ایم که نشان می‌دهد در استان وضعیت نامطلوبی نداریم.

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه تصریح کرد: از عوامل دیگری که سبب تخریب مراتع می‌شود می‌توان به بروز آلودگی‌ها، چرای بی‌رویه دام و پروژه‌های عمرانی بدون هماهنگی با منابع طبیعی اشاره کرد.

وی اذعان کرد: از طریق گشت و بازرسی‌ها این پروژه‌های عمرانی را به دستگاه قضا معرفی می‌کنیم و مراحل قانونی آن برای برخورد با متخلفان طی می‌شود.

این مقام مسئول تشریح کرد: در راستای مقابله با این تخریب‌ها جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال با پیگیری مستمر کارکنان دستگاه قضا برگزار می‌شود و مردمی سازی، آموزش و ترویج نیز در این زمینه انجام می‌شود.

کولانی تأکید کرد: این مراتع و جنگل‌ها متعلق به مردم است و حفظ و نگهداری و یا تخریب آن آثار مثبت و منفی برای آن‌ها در پی دارد و سیل، فرسایش خاک و کمبود علوفه از آثار ناخوشایند تخریب مراتع است.

مراتع استان کرمانشاه مساحتی بالغ بر یک میلیون و ٨٠ هزار هکتار از عرصه یک میلیون و ۶۱۶ هزار هکتاری منابع طبیعی استان را به خود اختصاص دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار