کد خبر: ۱۱۳۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶ 04 November 2023
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از اجرای طرح جهش تولید در 17 هزار و 690 هکتار دیمزار این شهرستان خبر داد.

 سید اسماعیل علوی با اشاره به اهمیت طرح جهش تولید در دیمزارها و نقش آن در افزایش تولید، اظهار کرد: سال زراعی 1403 - 1402 طرح جهش تولید در دیمزارها با افزایش 13 درصد نسبت به سال گذشته در 17 هزار و 690 هکتار اراضی زراعی شهرستان ساری اجرا خواهد شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه طرح جهش تولید دیمزار با هدف افزایش درآمد کشاورزان، بهره‌گیری ارقام جدید تحقیقاتی، پایداری تولید و اصلاح الگوی کشت به منظور دستیابی به محصول زراعی بیشتر در سطح اجرا می شود، تصریح کرد: سال زارعی گذشته این طرح در 15 هزار و 500 هکتار از دیمزارهای این شهرستان اجرا شد.

 

وی با اشاره به اینکه در این طرح تمرکز زیادی بر روی تولید و توسعه دانه های روغنی، حبوبات علوفه‌ای دیم، گندم و جو است، ادامه داد: یکی از مزیت‌های اجرای این طرح تبدیل آیش زرد به آیش سبز بوده که به جای طرح "نکشت"(عدم کاشت) و تولید گیاهان زراعی در دیمزارها است.

 

این مسوول با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام شده 23 مهندس کشاورزی در مراکز بالادست این شهرستان برای نظارت بر اجرای کامل این طرح مطابق با دانش روز همکاری می کنند، تصریح کرد: در مراکز تاکام، هولار، شویلاشت، فریم و کیاسر این شهرستان این طرح در حال اجرا است.

 

وی با اظهار اینکه سامانه دیمزار به آدرس الکترونیکی deymzar.ir با هدف ارائه تسهیلات و وام به کشاورزان و به منظور  بالا بردن تولیدات کشاورزی راه اندازی شد، اضافه کرد: در این سامانه خدماتی مانند تسهیلات برای خرید ماشین آلات کشاورزی و بیمه محصولات کشاورزی ارائه می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری بیان کرد: در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای امسال، 280 هکتار افزایش سطح کشت گندم، 850 هکتار افزایش سطح کشت زراعت نخود، 210 هکتار افزایش سطح کشت زراعت عدس و 155 هکتار افزایش سطح کشت گیاهان دارویی را خواهیم داشت.

 

علوی گفت: تنها راه مدیریت منابع و تأمین امنیت غذایی پایدار، اجرای طرح ملی الگوی کشت است و باید کشاورزان و بهره برداران را در این زمینه همراه کنیم.  

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار