انتظار می رود با عنایت به سیاست های کلان کشور بمنظور حمایت از روستاییان به عنوان کانون تولید راهداری استان به موازات اهداف بالادستی نظام ،تصمیمی منطقی برای رفع این مشکل اساسی روستای کله جوب اتخاذ نماید.
کد خبر: ۱۱۳۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴ 02 November 2023

تابناک ایلام  ::معمولا قوانین ،مقررات ،تصمیمات و نظامات با هدف نظم دهی و ایجاد وحدت رویه بمنظور ایجاد رفاه و خدمات به مردم تنظیم و اتخاذ می شود.

اما گاها مشاهده می شود برخی قوانین نه تنها در خدمت رفاه و آسایش مردم قرار نمی گیرند ،بلکه تکیه بر آنها از سوی دستگاههای خدمات رسان منشا سلب آسایش و اضرار به مردم می شوند

تعریف حریم قانونی راهها یکی از این دست موارد است که با وجود اینکه با هدف تامین امنیت جانی و مالی مردم حواشی راههای اصلی و فرعی تبیین شده اند ،اما درجایی نیز خود به مانعی جدی در مسیر توسعه و خلق رفاه برای مناطقی از کشور تبدیل شده اند.

حریم قانونی تعیین شده در روستای کله جوب از توابع بخش مرکزی شهرستان ایوان نمونه ای بارز از تبدیل حدود و ثغور قانون به مانع پیشرفت و سلب آسایش مردم این روستا ست که با وجود تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته از سوی ساکنین ،همچنان در بلاتکلیفی قرار دارد

آنگونه که اعضای شورا و برخی ساکنین عنوان داشته اند؛ روستای کله جوب با ۲۰۰خانوار سکنه که در غرب ایوان و حریم راه اصلی چهارمله به ایوان قرار دارد ،بدلیل تغییر حریم قانونی آن از ۲۸ با ۳۸ متر از سوی مسولین راهداری ،عملا امکان هرگونه ساخت و ساز و توسعه زبر بنایی روستا را به کما برده است

رییس شورای اسلامی روستای کله جوب به خبرنگار ما گفت: تا سال ۹۸ حریم قانونی تعیین شده برای جاده ای که از وسط روستا عبور می کند ۲۸/۵ متر تعیین شده بود،اما لز سال ۹۸ به بعد این حریم به ۳۸ متر تغیبر یافت .

یاسمی افزود : این افزایش حریم عملا دست مردم و دستگاههای خدمات رسان برای ساخت و ساز و ارایه خدمات عمرانی به ساکنین را بسته است.

وی ادامه داد: تا قبل از سال ۹۸ بر اساس حریم پیشین ،بنیاد مسکن انقلاب مجوز ساخت مسکن را به متقاضیان واگذار کرد ،اما پس از افزایش حریم ساکنین از هرگونه ساخت و سازی محروم شده اند.

به گفته این عضو شورای اسلامی روستا با وجود مراجعات مکرر و وعده های داده شده ،ولی هیچ تصمیمی برای رفع این مشکل اتخاذ نشده است

انتظار می رود با عنایت به سیاست های کلان کشور بمنظور حمایت از روستاییان به عنوان کانون تولید راهداری استان به موازات اهداف بالادستی نظام ،تصمیمی منطقی برای رفع این مشکل اساسی روستای کله جوب اتخاذ نماید.

بدیهی است اصرار بر چنین قوانینی آنهم در استانی که بخش اعظمی از جمعیت آن را روستاییان تشکیل می دهد حرکت بر خلاف اهداف بالادستی نظام یعنی تقویت روستاها معنا می شود

راهداری استان یادشان باشد برای فایق آمدن بر هر مشکل قانونی همان قانون مسیرهای جدیدی با هدف انعطاف تعریف کرده است ،طرح این موضوع در کارگروههای تخصصی استان به ریاست استاندار و اتخاذ تصمیم در این خصوص راهگشا خواهد بود ،بطور قطع در صورت عدم انعطاف باید بفکر جایی جدید برای ساکنین این روستا باشیم ! آیا شدنی است ؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار