در دومین سفر استانی رئیس جمهور
هفتمین ایستگاه پایش آنلاین کیفی هوای استان کردستان روز پنجشنبه با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور در کامیاران به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۳۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷ 02 November 2023

به گزارش تابناک کردستان، معاون رئیس جمهور در افتتاحیه هفتمین ایستگاه پایش آنلاین کیفی هوا در شهرستان کامیاران اظهار کرد: این ایستگاه از محل اعتبارات استانی در گام نخست با قابلیت اندازه گیری ذرات معلق PM۱۰ با سیستم انتقال اطلاعات به شبکه ملی پایش هوای کشور ایجاد شده است.

علی سلاجقه اضافه کرد: برای راه اندازی و نصب این ایستگاه بیش از ۱۳ میلیارد ریال اعتبار استانی هزینه شده است.

با توجه به اینکه هوای کردستان در طول سال بارها به دلیل ورود گرد و خاک از کشورهای همسایه آلوده می شود گفت: بنابراین یکی از نیازهای شهرهای مختلف استان وجود ایستگاه پایش آنلاین کیفی هوا است که تاکنون این اقدام در شهرهای سنندج، مریوان، سقز، بانه، قروه انجام شده و امروز هم این طرح در کامیاران افتتاح شد.

غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدای محیط زیست استان، افتتاح ایستگاه پایش آنلاین کیفی هوای شهرستان کامیاران و افتتاح پاسگاه محیط بانی تنگی‌ور در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان، دیدار با دانشگاهیان و فعالان حوزه محیط زیست استان و بازدید از پناه گاه حیات وحش تالاب زریبار از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به کردستان است.

این مقام مسئول سپس برای شرکت در جلسه شورای اداری و برنامه ریزی در استانداری به ریاست رییس جمهور حضور خواهد یافت.

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

حضور در مراسم بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان، افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج، دیدار مردمی در بانه، دیدار با روحانیون، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد. رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفری یک روزه برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار