آیین هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷ 01 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، محمد شفیع موذنی، مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی عصر امروز در آیین گرامیداشت هفته پدافندغیرعامل، پدافند را به مفهوم مصون سازی کشور از تهدیدات دشمن عنوان کرد و اظهار داشت: دفاع در مفهوم کلی، دفع، خنثی کردن و یا کاهش تأثیرات اقدامات خصمانه دشمن و جلوگیری از رسیدن او به اهداف است.

وی افزود: برای مقابله با تهدیدهای احتمالی دشمن باید آمادگی ۱۰۰ درصدی داشته باشیم که برای افزایش توان در مقابل حوادث نیز با اجرای تمرین‌ها و رزمایش‌های متعدد در این مجموعه، توجه بسیار خوبی به افزایش سطح آمادگی واحدهای عملیاتی انجام شود.

استقرار خدمات ضروری در پارس جنوبی

محسن فتحی، مشاور ارشد سازمان پدافند غیرعامل کشور در این آئین گفت: استقرار خدمات ضروری، تسهیل مدیریت بحران و تاب‌آوری در مجتمع گاز پارس جنوبی به‌خوبی در حال انجام است و امید داریم این اقدام‌ها با شتاب بیشتری همراه باشد.

فتحی با بیان اینکه پدافند غیرعامل، صلح آمیزترین روش دفاع است، اظهار داشت: پدافند غیرعامل، مجموعه اقدامات و تدابیری است که بدون استفاده از سلاح و تجهیزات جنگی، نه تنها موجب کاهش آسیب پذیری، کاهش تلفات انسانی و کاهش خسارات شده بلکه باعث افزایش تاب آوری ملی و ارتقای پایداری عمومی در مقابل تهدیدات دشمن می­ شود.

 

پدافند غیرعامل مثل گلبول‌های سفید عمل می‌کند 

امیر ابراهیمی منش، رئیس پدافند غیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: پدافند غیر عامل همانند گلبول های سفید خون در بدن انسان است که با هرگونه تهدیدی که در بدن رخ دهد مقابله نموده و به بهترین شکل ممکن در صدد ریشه کن کردن مزاحم خارجی بر آمده و ضمن ایجاد امنیت به تولید پاتن برای مصونیت در آینده اقدام می کند.

مراسم گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل امروز توسط بسیج پالایشگاه سوم پارس جنوبی برگزار شد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار