یک تجمع به امید خانه‌دار شدنِ عده‌ای از اعضا تعاونی ارتش که حدود یازده سال است در انتظار تکمیل خانه‌هایشان هستند، برپا شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳ 30 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، صبح شنبه ۶ آبان ماه عده‌ای از اعضا تعاونی ارتش (متعلق به هوانیروز) در اعتراض به توقف طولانی مدت احداث خانه‌هایشان تجمع کردند.

این تجمع با حضور اعضای تعاونی تشکیل شد و همگی به نوعی به این توقف طولانی مدت و راکد ماندن پول‌های واریزی خود معترض بودند.

هادی اسدی کارمند صدا و سیما و یکی از اعضا این تعاونی، اظهار کرد: برای احداث این مجتمع از سال ١٣٩١ آغاز به کار کردند و اعضا از سال ١٣٩٢ واریزی برای خرید زمینی به مساحت پنج هزار متر داشتند.

وی در ادامه افزود: از هر کدام از اعضا بین ١٢٠ الی ١۵٠ میلیون ریال حق عضویت برای خرید زمین اخذ شد و بعد از خریداری زمین از سال ١٣٩۵ احداث بلوک ها آغاز شود.

اسدی تصریح کرد: در قرارداد هیئت مدیره آمده که هر کدام از اعضا در واحدهای تجاری این محل سهیم هستند به طوری که هر سه نفر در یک واحد ١٢ متری تجاری سهیم بودند.

وی گفت: هیئت مدیره بدون کسب اجازه از اعضا واحدهای تجاری را فروخته و اعلام کردند سهم اعضا پرداخت می‌شود تا آورده آن‌ها برای ساخت واحدهای مسکونی کمتر شود.

اسدی ادامه داد: اما تا کنون یک ریال از پول واحدهای تجاری برای اعضا هزینه نکردند و سهم اعضا هم مشخص نیست.

وی گفت: از طرفی واریزی ها از سال ١٣٩٢ آغاز شده و سال ١٣٩٧، ۶١٠ میلیون ریال واریزی هر عضو بوده که تا کنون هر عضو یک هزار و ٧۶٠ میلیون ریال برای واحدهای ١٠٣ متری و یک هزار و ۶۶٠ میلیون ریال برای واحدهای ٩٣ متری واریزی داشتند.

اسدی عنوان کرد: اما یک سال و سه ماه است پروژه در فاز ٢ و در بلوک‌های ٢، هشت و ٩ متوقف شده است.

به گفته وی طی یک سال اخیر از اعضا چند میلیارد تومان پول گرفتند و به بهانه‌های واهی پروژه را متوقف کردند و چند مرتبه به صورت علنی و شفاهی اذعان کردند که پول‌های اعضا در فاز ٢ را در جاهای دیگر هزینه کردند.

اسدی گفت: اکنون از اعضا مطالبه پرداخت پول به روز برای احداث را دارند در حالی که سهم تجاری‌های اعضا مشخص نیست.

وی تأکید کرد: سال ١٣٩٧ که من امتیاز یک نظامی را خریدم قرار بر این بود که هر واحد با متری ١٣ میلیون ریال و ٧٨٠ میلیون ریال آورده هر شخص به علاوه ۵٠٠ الی ۶٠٠ میلیون ریال وام احداث شود.

اسدی بیان کرد: هم‌اکنون اعلام می‌کنند آورده هر شخص باید بالای پنج میلیارد ریال با وام ٢ الی چهار میلیارد ریال باشد.

وی خاطرنشان کرد: هیئت مدیره از سال گذشته با وجود صحبت‌هایی که کردیم فقط وعده دادند که به زودی شروع به کار می‌کنیم اما ماه‌های متوالی به بهانه‌های مختلف به تعویق افتاد.

اسدی ابراز کرد: در یک سال و سه ماهه گذشته اقدام خاصی صورت نگرفته در حالی که اعضا بیش از ٨٠ میلیارد ریال از سال ١٣٩٢ تا کنون پرداختی داشتند.

وی تأکید کرد: هیئت مدیره جواب منطقی نداشتند حتی چند مرتبه اظهار کردند سوء مدیریت مسبب این وضع شده اما از وضعیت موجود شکایت هم دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار