مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر در خصوص تلاش‌های صورت گرفته برای گازرسانی به جزیره خارگ گفت: امید می‌رود این پروژه توسط پتروشیمی خارگ انجام شود تا گازرسانی به این جزیره که آرزوی دیرینه این مردم است، محقق شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶ 29 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، علی‌اکبر فقیه مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه تمام شهر‌های استان به جز جزیره خارگ از نعمت گاز برخوردار هستند اظهار داشت: از آنجا که در این جزیره منبع گاز طبیعی وجود ندارد از سال‌های گذشته طرح صنعتی وجود داشت که پتروشیمی واحد ۲ خارگ بتواند گاز را از خشکی به جزیره انتقال دهد که اگر این کار صورت می‌گرفت، گازرسانی به جزیره خارگ انجام می‌شد.
وی افزود: امید می‌رود این پروژه توسط پتروشیمی خارگ انجام شود تا گازرسانی به این جزیره که آرزوی دیرینه این مردم است، محقق شود.

فقیه با بیان اینکه در بخش روستایی ۴۹۵ روستای برخوردار از نعمت گاز وجود دارد عنوان کرد: تنها ۶ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان فاقد گاز هستند که صعب العبور بوده و هزینه انشعاب آن‌ها بسیار بالاست و تاکنون نتوانسته‌ایم مجوز گازرسانی به این روستا‌ها را دریافت کنیم؛ امیدواریم با کمک استانداری و نماینده مجلس پیگیری‌های لازم برای دریافت مجوز گازرسانی برای سال آینده انجام پذیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر با بیان اینکه ٨ هزار کیلومتر شبکه در سطح استان وجود دارد گفت: ۲۸۰ هزار مشترک شهری و روستایی در سطح استان وجود دارد و در دولت سیزدهم ۴۲ روستا که عمدتاً صعب العبور بودند گازرسانی شده‌اند.

فقیه با بیان اینکه در حال حاضر ۶۵۰ صنعت کوچک و بزرگ در سطح استان گازدار هستند اظهار کرد: تنها ۹ صنعت بدون گاز هستند که اگر شرایط را فراهم کنند گازدار خواهند شد.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ شهری و روستایی در استان بوشهر بالای ۹۹ درصد است و از ضریب نفوذ میانگین کشوری بالاتر است گفت: دو مصوبه مربوط به دور اول سفر ریاست جمهوری شامل گازرسانی به ۳۳ روستا با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان و لوله کشی داخلی منازل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی انجام شده است.

این مقام مسؤول اضافه کرد: لوله کشی داخلی منازل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی عسلویه که متمم دور اول سفر بوده، با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در حال انجام است و امید می‌رود تا پایان سال این کار به اتمام برسد.

فقیه با بیان اینکه سالانه ۱۸ میلیارد متر مکعب گاز از خط انتقال دریافت و به مشترکین در سطح استان تحویل داده می‌شود عنوان کرد: از این مقدار بالغ بر ۹۹ درصد، سهم بخش صنعت بوده و کمتر از یک درصد به بخش خانگی و عمومی می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه از ۹۹ درصد سهم بخش صنعت، ۷۳ درصد سهم پتروشیمی‌هاست گفت: قیمت گاز خوراک پتروشیمی‌ها به ازای هر متر مکعب ۷ هزار تومان بوده، این در حالی است که این میزان در بخش خانگی در فصول سرد ۴۰ تومان و در فصول گرم ۱۳۵ تومان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر بیان کرد: در سال گذشته ۵١/۶ میلیارد تومان فروش داشتیم که از این میان ۵۰ هزار میلیارد تومان، وصول شده است؛ پیش بینی می‌شود امسال با توجه به افزایش قیمت گاز خوراک پتروشیمی‌ها این مبلغ به ۷۰ هزار میلیارد تومان و بالاتر برسد.

فقیه گفت: شرکت ملی گاز ایران در قانون بودجه امسال متعهد شده ۲۷۵ هزار میلیارد تومان از مبلغ فروش گاز را به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز کند که در مقایسه با ۷۰ هزار میلیارد تومان سهم استان بوشهر نشان می‌دهد ۲۵ درصد نقدینگی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در استان بوشهر قرار دارد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار