معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: تجویز بی‌رویه داروها سلامت مردم را به خطر انداخته است.
کد خبر: ۱۱۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳ 17 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت سید خلیل‌اللهی عصر امروز در همایش تأمین سلامت جامعه با غذای سالم در اردبیل اظهار کرد: متأسفانه به عناوین مختلف تجویز بی‌رویه و استفاده از داروهایی همچون آنتی‌بیوتیک‌ها و دگزامتازون در بین شهروندان استان اردبیل رواج پیدا کرده در حالی که استفاده از کرتن‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها به صورت بی‌رویه حتی سلامت افراد جامعه را تهدید می‌کند.

وی به آثار مخرب این داروها در بدن افراد اشاره کرد و گفت: پزشکان به صورت محدود در تجویز این داروها اقدام کرده و داروخانه‌ها نیز موظف شدند از ارائه این داروها به صورت غیرقانونی و بدون مجوز پزشک خودداری کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه باید مصرف دارو درست و دقیق انجام شده و در بین مردم فرهنگ مصرف درست دارو و غذا تبلیغ شود، افزود: با فرهنگسازی درست به راحتی می‌توان جلوی مصرف بی‌رویه داروها را گرفت.

سید خلیل‌اللهی با بیان اینکه امروز بیشتر از مبانی سوء مصرف در تغذیه ظاهری، اضطراب‌ها، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها اسباب بروز بیماری‌هاست، تصریح کرد: ما امروز در بین کودکان و نوجوانان نیز شاهد رخداد اضطراب و استرس هستیم که همین امر سبب بروز بیماری‌های مختلف نظیر سکته‌های قلبی و مغزی، دیابت، ام.اس، چاقی و... شده است.

وی با وخیم توصیف کردن وضعیت جامعه از نظر مصرف سیگار و مواد دخانی اضافه کرد:‌ مطالعات نشان می‌دهد که بروز انواع بیماری‌های سرطان و دیگر بیماری‌های خطرناک امروز تغییر شیوه زندگی به ویژه مصرف سیگار، مواد دخانی و مشروبات الکلی است که قطعاً بروز بیماری‌ها را افزایش داده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بر ضرورت تولید غذای سالم به ویژه نان و سایر مصارف روزانه مردم به شکل کیفی‌تر تأکید و تبیین کرد: همه باید در ترویج استفاده از غذای سالم تلاشی جدی داشته باشیم و اجازه ندهیم عده‌ای بخواهند روز به روز نارسایی‌ها و مشکلات را دامن زده و به توسعه نامطلوب آن کمک کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار