مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با بیان اینکه سایت ۱۷ هکتاری پردیسان یکی از موفق‌ترین طرح‌های نهضت ملی مسکن این استان است، گفت: پیشرفت فیزیکی این سایت افزون بر ۸۰ درصد است.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ 29 October 2023

به گزارش تابناک قم، داریوش بلدی روز یکشنبه در گفت‌وگویی با اشاره به موقعیت مکانی این سایت، افزود: سایت ۱۷ هکتاری نهضت ملی مسکن در بلوار امام صادق(ع) بعد از میدان شهدای فردو شهرک پردیسان واقع شده و عملیات اجرایی آن ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با اشاره به روند آماده‌سازی زیرساخت‌های سایت ۱۷ هکتاری، گفت: در حال حاضر جدول و زیرسازی آسفالت سایت نهایی شده و خدمات آبرسانی، برق و گازرسانی نیز درحال اجراست.

 پیشرفت فیزیکی سایت مسکن ۱۷ هکتاری قم به ۸۰ درصد رسید  سایت ۱۷ هکتاری نهضت ملی مسکن قم

بلدی ادامه داد: این سایت شامل ۱۵ مجتمع زیتون از (زیتون ۱۲ تا ۲۶) و در مجموع یک هزار و ۳۴۰ واحد در ۶۰ بلوک خواهد بود.

وی از رعایت نورگیری و اقلیم در جابه‌جایی بلوک‌ها، استفاده از عایق دیوارهای مشترک واحدها و به‌حداقل‌رساندن اصوات این دیوارها در پلان معماری را پیوست‌های فرهنگی به‌کار گرفته شده در این سایت ذکر کرد.

 پیشرفت فیزیکی سایت مسکن ۱۷ هکتاری قم به ۸۰ درصد رسید  احداث یک هزار و ۳۴۰ واحد در سایت ۱۷ هکتاری قم

بلدی همچنین از توپوگرافی جهت دید و منظر بهتر و مسلط به پردیسان، دسترسی آسان به معابر اصلی شهری باتوجه‌به احاطه‌شدن با شارع اصلی ۴۵ متری و قرارگیری مراکز خدماتی و فرهنگی در هسته مرکزی سایت جهت ارائه خدمات بهتر را از ویژگی های مهم سایت ۱۷ هکتاری پردیسان نام برد.

بر اساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۷۳ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.
هم اینک بخش مهمی از طرح نهضت ملی مسکن در قالب احداث خانه در اراضی ۵۶۰، ۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری شهرک پردیسان درحال اجراست.

 پیشرفت فیزیکی سایت مسکن ۱۷ هکتاری قم به ۸۰ درصد رسید  در استان قم حدود ۷۴ هزار نفر واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن هستند

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار