مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: کرج با حمایت های مسوولان استانی در زمره یکی از پنج شهر برگزیده پایتختی کتاب ایران قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱ 26 October 2023

به گزارش «تابناک البرز» سعید جابری انصاری افزود: با حمایت ها پشتیبانی‌های نماینده ولی فقیه در استان البرز ، استاندار البرز و همراهی شورای اسلامی شهر و شهردارکرج، این شهر موفق شد از میان ۱۲ شهر نامزد پایتختی کتاب ایران در فهرست نهایی پنج شهر برگزیده کشور قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه جامعه بشری علاوه بر غذای جسم به غذای روح نیز نیاز دارند، اظهار کرد: در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کرج مذاکراتی با رییس اصناف استان البرز برگزار شد که از افرادی که علاقمند و مشتاق راه اندازی واحدهای صنفی در حوزه کتاب هستند مورد حمایت گرفته و مجوزهای فعالیت آن ها بدون هیچ مشکلی صادر شود.
جابری انصاری با اشاره به اینکه راه اندازی واحدهای کسب و کار در حوزه کتاب به ارتقای سرانه کتاب و کتابخوانی در استان کمک می‌کند ، گفت: شرایط مناسبی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین مردم شهر کرج شکل گرفته و مصوبات خوبی در شورای اسلامی شهر کرج در همین موضوع داشتیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ادامه داد: در بازدیدی که هیات انتخاب کننده پایتخت کتاب ایران از کرج داشت بوستان های این شهرستان را با عملکرد بسیار بالایی در حوزه فرهنگ ارزیابی کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که تا یکسال آینده شاهد جهش خوبی در این حوزه در البرز باشیم.
جابری انصاری با اشاره به اینکه سرانه مطالعه مردم کرج روزانه نیم ساعت است، گفت: بر اساس تدابیری مقرر شد در هر مکان و ارگانی که مردم حضور بیشتری دارند فضای کتاب و کتابخوانی ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار