مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به اینکه از ابتدای گازرسانی در این استان تاکنون ۵۷۷ روستا به شبکه گازرسانی متصل شده اند، گفت: هم‌اکنون کار گازرسانی به ۳۰ روستای دیگر در دست اجرا است.
کد خبر: ۱۱۳۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴ 24 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ محمود کشاورز  اظهار اظهار کرد: از مجموع ۶۳۷ روستای استان، ۵۷۷ روستا به شبکه گاز رسانی متصل شده است و تعداد ۳۷ روستا نیز قابلیت گازرسانی را ندارند.

وی با بیان اینکه عملیات گازرسانی به ۳۰ روستای دیگر در دست اجرا است، افزود: اکثر این روستاها مربوط به شهرستان هلیلان و بخش زردلان است.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام یادآور شد: این استان هم اکنون جزو استان های سبز در بحث گازرسانی است که تلاش می شود با برنامه ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال، همه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان گازدار خواهند شد.

کشاورز ادامه داد: گازرسانی به مناطق محروم از مولفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است و روند اجرایی پروژه‌های گازرسانی به یک درصد جمعیت باقیمانده روستایی استان که از مناطق کمتر توسعه‌یافته و سخت گذر است تا پایان سال جاری بسته خواهد شد.

وی به مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان ایلام در حوزه گازرسانی اشاره کرد و گفت: گازرسانی به هشت روستای استان شامل "طلور" آبدانان، "هرقروش" چرداول، "بانروشان" مهران، "قرجیلیگان" و "انجیر" ملکشاهی، "فرخ آباد"، "گوراب علیا و سفلی" دهلران برای سال ۱۴۰۰ بود که خوشبختانه با تلاش جهادی همکاران در همان سال کار گازرسانی این روستاها به اتمام رسید و هم اکنون مردمان این مناطق از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

کشاورز افزود: تکمیل گازرسانی و علمک گذاری به ۲ شهر میمه و پهله در سال ۱۴۰۰ به انجام رسید و مردم عزیز این مناطق هم اکنون از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام به دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به ایلام تحت عنوان "گازکشی داخلی منازل مسکونی ۴۵۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به صورت رایگان انجام شود"، اشاره کرد و گفت: این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی و کمک به اقشار نیازمند جامعه در مجموع تعداد ۵۱۶ مورد گازکشی داخلی ساختمان شامل ۳۳۱ مورد افراد تحت پوشش کمیته امداد و ۱۸۵ مورد افراد تحت پوشش بهزیستی را بصورت رایگان انجام داده است.

کشاورز به دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به ایلام در دور اول تحت عنوان" گازرسانی به ۲ روستای هلیلان در سال ۱۴۰۰" اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا ۲ روستای بالا دشته و گراب از توابع شهرستان هلیلان در همان سال عملیات گازرسانی به آنها انجام شد و گامی در راستای محرومیت زدایی این مناطق برداشته شد./م

یشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار