معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار شهرستان پاوه گفت : وضعیت فعالیت کارت‌های الکترونیکی و نحوه پرداخت‌های کارگزاران به مرزنشینان پاوه ساماندهی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ 24 October 2023

ساماندهی وضعیت فعالیت کارت‌های الکترونیکی مرز نشینان

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان علاءالدین حیدری معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار شهرستان پاوه در خصوص آخرین وضعیت کارت‌های مرزنشینی گفت : کارت الکترونیکی مرزنشینان یکی از خدمات حمایتی نظام مقدس جمهوری اسلامی در قالب مصوبه هیئت دولت به مرزنشینان عزیز ایران اسلامی به‌منظور کمک به ارتقای معیشت و رونق اقتصادی مناطق مرزی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار پاوه افزود: در قالب این مصوبه دو خدمت شایان توجه به مرزنشینان پیش‌بینی شده که اولی تخفیف ۷۰۰ هزار تومانی سود بازرگانی واردات کالا و دومی حق انحصاری واردات تعدادی از کالا‌های خاص که با شرایط واردات عادی نمی‌توان آن‌ها را وارد کرد.

وی گفت: دولت این دو امتیاز را به مرزنشینان اختصاص داده و طبعا باید بیشترین استفاده و سود حاصله هم سهم مردم مرزنشین باشد.

حیدری با اشاره به اینکه در اجرای طرح درصد بالایی از اهداف اولیه محقق نشده، خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های به‌عمل آمده و پیگیری‌های نهاد‌های نظارتی و دستگاه‌های امنیتی، نظامی، قضایی و انتظامی در احقاق حق مردم و اجرای دقیق و صحیح این مصوبه و تشکیل کارگروهی منتج به نتایج قانونی و مردم‌محوری در راستای تحقق اهداف طرح مذکور شد.

وی ادامه داد: با بررسی جمیع جهات، اخذ نظرات مختلف، هماهنگی با شهرستان‌ها و استان همجوار و نیز با توجه به اساس بودن حق مردم و اجرای درست مصوبه دولت، تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار پاوه افزود: مقرر شد از تاریخ ۰۱/ ۰۷/ ۱۴۰۲ ترخیص کالا توسط کارگزاران فقط به شرط واریز حقوق کامل مرزنشین به حساب آن‌ها باشد.

وی گفت: ۱۰ روز به کارگزاران فعال در فرایند ترخیص کالا مهلت داده می‌شود که حسن انجام کار خود را مطابق دستورالعمل‌های جدید اعلام کرده و در غیر اینصورت مجوز فعالیت آن‌ها لغو می‌شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار