کلنگ ساخت مسکن هنرمندان با حضور وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون وزير راه و شهرسازي ، مدير عامل صندوق اعتباري هنر و جمعي از هنرمندان در محل شهر جديد پرند به زمين زده شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶ 23 October 2023
به گزارش تابناک تهران، هفته گذشته وزیر فرهنگ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران از ثبت نام ۲ هزار نفر خبرنگار، هنرمند و نویسنده برای بهره‌مندی از مسکن شهرک هنر خبر داده بود.
 

وزیر فرهنگ: تعداد خبرنگاران تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۴ هزار نفر به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است

محمد مهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه امروز گام نخست ساخت مسکن هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه برداشته شده ، اظهار داشت: صندوق اعتباری هنر بیش از ۱۰۰هزار عضو دارد که در بخش خبرنگاران و اصحاب رسانه از چهارهزارنفر به دوازده هزارو ۵۰۰ نفر در دولت مردمی افزایش یافته است.
 
اسماعیلی ادامه داد: هم برای کارکنان وزارتخانه، ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای وابسته هم برای اصحاب فرهنگ و هنر که آنها هم خانواده ما هستند، باید مسکن مناسب تهیه شود.


وی افزود: این دوره، دوره رسیدگی به عقب ماندگی در حوزه خدمت رسانی به اصحاب فرهنگ و رسانه است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از تلاش ها و پیگیری های صندوق اعتباری هنر در موضوع ساخت مسکن هنرمندان، تاکید کرد: تلاش ما این است با حضور و همکاری همه نهادها و دست اندرکاران و زیر مجموعه های وزارت ارشاد به عنوان یک خانواده ، کارها و اقدامات با عقلانیت وتدبیر شتاب بیشتری بگیرد.
 
اسماعیلی گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری مجلس شورای اسلامی به دنبال ایجاد حکمرانی نوین فرهنگی هستیم.
 
وی تاکید کرد: بنده به عنوان مسئول این اتفاق اعلام می‌کنم این مسیر با شتاب و تدبیر حال پیشرفت است.


رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه تاکید کرد: پروژه مسکن هنرمندان، برای خبرنگاران و کارکنان وزارت ارشاد و همچنین سازمان‌های تابعه این وزارتخانه ادامه خواهد داشت.
 
وزیر فرهنگ افزود: همه برای ایجاد یک دوره طلایی برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در کنار هم هستیم.
 
اسماعیلی تصریح کرد: از حضور و دلگرمی اهالی هنر در کنارمان تشکر می‌کنیم.


ثبت‌نام ۷هزار و ۸۰۰ نفر در پروژه شهر هنر/ تبدیل شهر جدید پرند به پایگاه فرهنگی هنری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پروژه شهرک هنر گفت: در ابتدا از همکارانم در وزارت راه، سازمان عمران،، مسئولان شهرستان شهر جدید پرند و امام جمعه این شهر و همه کسانی که همت و یاری کردند تا دوستان من در وزارت فرهنگ و صندوق اعتباری هنر بتوانند در گام اول این کار را شروع کنند، تشکر می‌کنم.
 
محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه آئین آغاز پروژه شهرک هنر در جمع خبرنگاران با تاکید بر این مطلب، افزود: یکی از اولویت‌های اصلی‌ ما در وزارت فرهنگ حل مسائل اساسی اهالی فرهنگ، هنر و اصحاب رسانه است. از این جهت باید این مشکلات را برای خبرنگاران، اهالی فرهنگ و هنر وادب به حداقل برسانیم؛ به همین دلیل در گام اول این پژوه ثبت‌نام انجام شد.


اسماعیلی ادامه داد: در طرح مهم مسکن، کار عمرانی با قوت آغاز شده است و ان‌شاءالله دوستان من آقایان جعفری، صیادی، اسلامی پور احمدی به طور مرتب پیگیر شرایط خواهند بود که در اسرع وقت این طرح به سرانجام برسد و ما افتتاح این مکان را داشته باشیم‌ و کلید‌ها را به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه تحویل بدهیم.
 
وی افزود: طرح‌های بعدی هم برنامه‌ریزی شده و بنای ما این است تا همه کسانی که فاقد منزل هستند ان‌شاءالله شرایط در این دو سال برایشان فراهم و به زودی صاحب منزل شوند و برای جاماندگان مشکل ثبت‌نام نداریم.
 
اسماعیلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در گام نخست چند واحد مسکونی برای هنرمندان خبرنگاران چند واحد مسکونی ساخته می‌شود و به بهره برداری و واگذاری خواهد رسید؟ گفت:  در واقع ما در صندوق هنرمندان میزبان اهالی فرهنگ، هنر، روزنامه نگاران،  نویسندگان و اهالی قرآنی هستیم که تا کنون بیش از صد هزار نفر عضو صندوق هنر هستند. در فراخوانی که داده شد تقریبا ۷ هزار و ۸۰۰  نفر در کشور ثبت‌نام داشته‌اند که در گام نخست برای ۲ هزار نفر پیش‌بینی‌هایی انجام شده تا ان‌شاءالله تاسیس اتفاق بیفتد. 
 
وی در پایان گفت: دوستان ما کار را شروع کرده‌اند که این نشان می‌دهد کارها با دقت و سرعت درحال انجام است. همچنین این طرح یک ویژگی مهم دیگر هم دارد که کاملا بر اساس معماری ایرانی اسلامی درحال اتفاق است. من از امام جمعه که ساعت‌ها و روزها در پرند کار کردند تا یک هویت دینی، مذهبی، فرهنگی و هنری مطابق با زیست بوم ایرانی اسلامی اتفاق بیفتد تشکر می‌کنم. ان‌شالله در ورودی این شهر مسکن‌ها ساخته خواهند شد و با همت دوستان یک کار الگویی اتفاق بیفتد تا بقیه نقاط هم از همین الگو تبعیت کنند. برنامه ما این است که شهر جدید پرند را به پایگاه مهم فرهنگی هنری استان تهران تبدیل کنیم.



 کلنگ این پروژه ساختمانی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابوالفضل پورعرب، جلیل فرجاد و گیتی معینی به زمین زده شد.
 
شایان ذکر است؛ در خرداد ماه سال جاری با دستور ویژه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و با پیگیری های انجام شده امکان ثبت نام اعضای صندوق اعتباری هنر در طرح نهضت ملی مسکن طی توافق صندوق با وزارت راه و شهرسازی فراهم شد و براساس فراخوان و اطلاع رسانی های انجام شده قریب به ۸ هزار نفر از اعضای تحت پوشش صندوق هنر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند. ۵ هزار نفر از افراد واجد شرایط در سراسر کشور شناخته شدند که از این تعداد بیش از هزار و ۷۰۰ نفر را هنرمندان ساکن استان تهران تشکیل می دهند. پس از شناسایی هنرمندان واجد شرایط، در مرحله اول، فرآیند تشکیل پرونده برای ۵۷۰ هنرمند متقاضی مسکن هنرمندان ساکن تهران با اولویت افراد متأهل دارای فرزند آغاز شد که تمام کارهای مربوط به ثبت نام و پرداخت هزینه‌های محضری توسط صندوق هنر انجام گرفته است.


 با هماهنگی های به عمل آمده بین صندوق اعتباری هنر، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی در یکی از مناسب ترین نقاط شهر جدید پرند ، قطعه زمینی برای ساخت بخشی از مسکن هنرمندان در نظر گرفته شد که با تکمیل پرونده اولین گروه هنرمندان معرفی شده شامل ۵۷۰ نفر از فعالان فرهنگی و هنری دارای فرزند ساکن تهران، کلنگ ساخت مسکن هنرمندان و ایجاد شهر هنر توسط وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به زمین زده شد. گفتنی است؛ بر اساس برنامه زمانبندی برای سایر گروه ها و هنرمندان واجد شرایط ثبت نام شده در تهران و سایر استان‌ها پیامک تشکیل پرونده ارسال خواهد شد.
 
علاوه مسئولان فرهنگی و هنری، امام جمعه شهرجدید پرند، نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی و محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این مراسم حضور داشتند.
 
ابوالفضل پورعرب، اسماعیل آذر، پوران درخشنده، نگین ضیایی،حمیدرضا نوربخش، منوچهر شاهسواری، جلیل فرجاد، رابعه اسکویی، جمشید عندلیبی، علی پویانیا، شهرام شکوهی خواننده، علی رام جعفردهقان و همچنین جمعی از اعضا و دیگر هنرمندان متقاضی طرح مسکن هنرمندان نیز دراین مراسم حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار