مدیرکل امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۲هزار کیسه آرد از سهمیه نانوایی‌های این استان به دلیل تخلف کم شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷ 23 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا، حسن رضاپور روز یکشنبه در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان بر لزوم متصل شدن همه شهرستان‌ها به سامانه «نانی نو» اظهار داشت: نهاد‌های متولی با بررسی این موضوع علت کسری سهمیه آرد را پیگیری کنند.

وی تخلف خبازی‌ها در سهمیه کم شده آرد را قابل جبران دانست و بیان کرد: نیاز است با برگزاری کلاس‌های آموزشی از کسر سهمیه دوباره آرد جلوگیری کرد.

رضاپور تصریح کرد: هوشمند سازی عرضه نان در نانوایی‌ها موضوع قابل توجهی است که نیازمند اطلاع رسانی به نانوایان است چرا که سهمیه آرد تخصیص یافته براساس تراکنش نانوایی‌ها تحویل داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه قطع سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف مشکلاتی در سطح شهرستان‌های ایجاد خواهد کرد نظارت بر توزیع سهمیه آرد و جلوگیری از انحصار آن در اولویت کمیته آرد و نان قرار گیرد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حوزه نان مردم حساس هستیم به خوبی نظارت می‌کنیم، محکم تصمیم می‌گیریم و اجرا می‌کنیم و خود به خود مجوز صادر نخواهیم کرد بلکه مجوز‌ها براساس جمعیت و شرایط منطقه صادر می‌شود.

رضاپور گفت: مشکلات حوزه آرد و نان و نانوایی‌ها را به طور ریشه‌ای رفع خواهیم کرد و در حوزه آرد و نان ما مسئولیت داریم و باید با نظارت‌ها کار مردم را به نحو شایسته پیگیری کنیم.

وی ظهار داشت: هدف از اجرای طرح «نانی نو» نظارت هوشمند برتمامی نانوایی‌های استان است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهمیه تخصیصی به نانوایی‌های استان براساس تراکنش‌های آنان در سامانه نانی نو (سامانه نظارت بر عرضه هوشمند نان) انجام می‌شود و سهمیه آرد نانوایانی که در این بستر فعالیت نمی‌کنند، قطع می‌شود.

این سامانه با هدف شفاف سازی از فروش خارج از شبکه آرد و قاچاق آن جلوگیری می‌کند.

ابوالحسن صداقت کیش هدف از اجرای طرح «نانی نو» نظارت هوشمند و برتمامی نانوایی‌های استان است.

وی تصریح کرد: در این راستا سامانه‌ای با عنوان «نانی نو» طراحی شده و همه نانوایان استان مجهز به دستگاه‌های کارتخوان جدیدی شده‌اند.

صداقت کیش ادامه داد: در این سامانه گزارش‌های مدون از عملکرد نانوایی‌ها و پخت روزانه و پرداختی روزانه قابل تشخیص است.

وی اضافه کرد: سرانه آرد مصرفی استان بیشتر از سایر نقاط کشور است و در فصل کشاورزی و در مناطق کشاورزی، این سرانه افزایش می‌یابد.

میزان سرانه کشوری ۸.۲ کیلوگرم و کهگیلویه وبویراحمد ۹ کیلو و ۱۶۰ گرم در ماه است.

سالانه ۷۸ هزار و ۸۸۰ تن آرد در این استان توزیع و به مصرف می‌رسد از این مقدار، ماهانه ۹۸۳ تن برای مصرف عشایر، یک هزار و ۶۳۷ تن در روستا‌ها با سهمیه سرانه سه هزار و ۸۸ تن در اختیار نانوایی‌های شهر‌های استان قرار می‌گیرد.

طبق آخرین آمارها، قیمت نان در استان کهگیلویه و بویراحمد سنگگ سنتی نوع یک با وزن ۵۵۰ گرم قیمت فعلی ۱۵۰۰ تومان، سنگگ سمتی نوع ۲ با وزن ۵۵۰ قیمت ۱۷۰۰ تومان، بربری با وزن ۵۰۰ گرم قیمت ۱۵۰۰ تومان، لواش نوع یک با وزن ۱۸۰ قیمت ۳۵۰ تومان، لواش نوع ۲ با وزن ۱۸۹ گرن قیمت ۳۷۰ تومان، تافتون نوع یک با وزن ۲۰۰ گرم قیمت ۴۴۰ تومان و تافتون نوع ۲ با وزن ۲۰۰ گرم قیمت ۴۸۰ تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار