تفاهم نامه همکاری با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام و اداره‌کل بهزیستی این استان با هدف خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه به امضا رسید.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵ 23 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در دسترس قرار دادن کتاب برای اقشار مختلف جامعه را رسالت اصلی کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: با ایجاد ارتباط بین مراکز مختلف بهزیستی و کتابخانه ها، مددجویان می‌توانند از امکانات مختلف کتابخانه ها و منابع متنوع موجود بهره مند شوند.

حیدری افزود: همه افراد جامعه این حق را دارند تا از فرصت‌ها و امکانات برخوردار باشند. بر این اساس وظیفه نهادهای دولتی، حمایتی و خانواده‌ها این است که کمک کنند تا نیازهای این افراد به‌درستی شناخته و برطرف شود.

وی در ادامه اظهار داشت: با همکاری اداره‌کل بهزیستی می‌توان برنامه‌های مختلف در قالب کارگاه‌های آموزشی برگزار کرد که برای جامعه هدف قابل استفاده باشد.

در ادامه این دیدار حسین نورعلیوند، مدیرکل بهزیستی استان ایلام ضمن تشکر از مجموعه کتابخانه‌ها در خصوص تخصیص و تجهیز فضایی از کتابخانه به عنوان بخش نابینایان بیان کرد: توجه به نابینایان باعث ایجاد زمینه‌های توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این قشر خواهد شد.

وی ادامه داد: رسالت و مسئولیت سازمان بهزیستی بر این است که برای افراد دارای معلولیت خدمات ارائه کند و در این راستا نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها با سازمان بهزیستی در ارائه خدمت بهتر هستیم و مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان از ارگان‌های پیشقدم در ارائه خدمات فرهنگی بوده و در این خصوص همکاری داشته است.

گفتنی است در پایان این دیدار بر انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو دستگاه تاکید و مقرر شد پس از بررسی‌های کارشناسی این مهم محقق شود.

همچنین مدیران‌کل به همراه معاونین به بازدید از بخش‌های مختلف کتابخانه پرداختند و دقایقی را به بررسی بخش نابینایان تخصیص دادند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار