در تجمع بزرگ «مرهم» برای غزه مطرح شد؛
در تجمع بزرگ «مرهم» (ویژه امدادگران، داوطلبان، جوانان، کادر درمان، پرستاران، کودکان و معلولان) دفاع از غزه به عنوان یک مسئله مهم و انسانی مطرح شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷ 21 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، ظهر امروز (شنبه ۲۹ مهر ماه) تجمع بزرگ مردم ولایتمدار و مومن کرمانشاه برای مرهم مردم درد کشیده غزه با حضور امدادگران، داوطلبان، جوانان کادر درمان، پزشکان و پرستاران، کودکان، معلولان و اقشار مختلف مردم با هماهنگی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در میدان غدیر کرمانشاه برگزار شد.

در این تجمع با شکوه که با حضور اقشار مختلف مردم شهر کرمانشاه برگزار شد، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه اظهار کرد: خدا را شکر که بنده هم مانند شما برادران و خواهران زحمتکش امدادگر امروز موفق شدم در این جمع حاضر شوم و نسبت به آنچه که سرزمین‌های اشغالی فلسطین و مخصوصاً غزه می‌گذرد ساکت و بی‌تفاوت نباشم.

وی افزود: آخرین خبرهایی که در همین دقایق به دست ما می‌رسد این است که رژیم صهیونیستی بیمارستان القدس را نیز تهدید به بمباران کرده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: خبرهایی در دست است که اطراف بیمارستان «الشفا» دقایقی پیش بمباران شده و سازمان ملل اعلام کرده یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در غزه آواره شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۲ فلسطینی دیگر شهید شده‌اند و تا کنون ۱۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در غزه ویران شده است.

وی با توجه به اینکه زبان هلال احمر و صلیب سرخ یک زبان انسانی و بین‌المللی است بیان کرد: ما وقتی که لباس هلال احمر را می‌پوشیم قبل از اینکه مسلمان باشیم می‌خواهیم که وجدان بیداری داشته باشیم و نسبت به درد و رنج دیگران بی تفاوت نباشیم.

صحرایی اذعان کرد: در ادبیات انسانی مردم جهان، یک حق کاملا پذیرفته شده و طبیعی است لذا حق سکونت در زادگاه یک حق طبیعی و پذیرفته شده است.

مدیر ارشد استان کرمانشاه ابراز کرد: آنچه که امروز در سرزمین‌های اشغالی در حال وقوع است به حق ضد حیات انسان‌هایی است که در جنگ هیچ تقصیر و نقشی نداشته و ندارند.

وی عنوان کرد: کودکان، بیماران و زخمی‌ها باید در هر قانون جنگی مصون از کشتار باشند اما امروز رژیم صهیونیستی با بدترین شیوه‌های ممکن حقوق اولیه انسانی را در مقابل چشم جهان پایمال می‌کند.

صحرایی خطاب به امدادگران گفت: دفاع از غزه قبل از اینکه یک مسئله اسلامی باشد یک مسئله انسانی است هیچ انسان با وجدان و آزاده‌ای نمی‌تواند در مقابل این حجم از کشتار زنان و کودکان و مردان بی تفاوت باشد.

وی افزود: بنابراین ما با این تجمع اول به وجدان خود می‌خواهیم پاسخ دهیم و همچنین وجدان‌های بیدار جهان را مورد خطاب قرار دهیم اعم از ایرانی، غیر ایرانی و مسلمان و غیر مسلمان که هر انسان با انصاف و آزاده‌ای باید امروز چشمش را باز کند و جهان را طور دیگری ببیند و تفاوت بین شعار و واقعیت را درک کند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که ما را امروز دور هم جمع کرده وجدان انسانی و ایمان اسلامی است.

صحرایی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب ما یک نکته بسیار حکیمانه‌ای را تأکید کردند و فرمودند نگذارید جای جلاد و شهید عوض شود.

صحرایی تشریح کرد: یک سوالی که امروز دستگاه‌های تبلیغاتی دارند و آن را به شکل وارونه‌ای نشان می‌دهند تا حقیقت برای مردم روشن نشود این مسئله است که می‌گویند جنگ را چه کسی شروع کرده است؟

وی ادامه داد: می‌گویند جنگ و حماس اسلامی را رزمندگان فلسطینی شروع کردند قبل از این سوال باید بپرسیم که جنگ در خانه کیست باید بپرسیم آیا جنگ در خانه فلسطینی‌ها رخ داده یا در خانه رژیم صهیونیستی است؟ اشغال را چه کسی آغاز کرده است؟ چه کسی در گذشته وارد خانه فلسطینی‌ها شده، او مقصر هر خونی است که در فلسطین ریخته می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار