امام جمعه پاوه: وابستگی به غرب را عامل سکوت برخی از کشورهای اسلامی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی دانست.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 21 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ماموستا ملاقادر قادری،‌ ضمن ابراز تأسف و تأثر از جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردم فلسطین اظهار کرد: درد دنیای اسلام، امروز تفرقه هست. تا ما در کنار ما نباشیم، لاجرم همیشه مشکلات داریم.

وی افزود: بالاتر از تفرقه خودمان مشکل جامعه اسلامی این است که اکثر دولت‌های اسلامی حفظ حیات و مسئولیت و میز خودشان را در کنار آمریکا و غرب می‌دانند و می‌گویند اگر آن‌ها نباشند، ما هیچ هستیم.

امام‌جمعه شهرستان پاوه وابستگی به غرب را عامل سکوت برخی از کشورهای اسلامی دانست و گفت: وابستگی به غرب بدبختی‌های فراوان را به بار آورده و این وابستگی امروزه به یکی از معضل‌های امروز برخی از کشورهای اسلامی تبدیل‌شده است.

ماموستا قادری هدف قراردادن بیمارستان المعمدانی را فاجعه‌ای انسانی و بشری نامید و گفت: در قضیه کودک‌کشی‌ها و تخریب کامل بیمارستان غزه، وقتی‌که متوجه شدم آن شب را تا صبح نخوابیدم.

وی ضمن تأکید بر میدان آمدن علما و اعلام موضع کردن در قبال این وحشی‌گری‌های رژیم اشغالگر صهیونیست تصریح کرد: حوالی ساعت 1 بامداد تلویزیون را روشن کردم، مردم سمنان را داشت نشان می‌داد که آمده بودند به خیابان و شعار می‌دادند که به‌یک‌باره برنامه قطع شد و تلویزیون اجتماع مردم قم را نشان داد. دیدم که مردم قم خیلی جسورانه و باحالت ناراحتی به بیرون آمده و علیه رژیم غاصب صهیونیست شعار می‌دادند. جمعیت را که نگاه می‌کردم حدود نصفی از جمعیت را علما تشکیل دادند.

ماموستا ملاقادر قادری ضمن لازم دانستن حضور علما در این جلسات و مراسمات و تظاهرات در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تأکید کرد: متأسفانه در برخی اوقات مشاهده می‌شود که حضور علما در چنین برنامه‌هایی کم است، ولی در اجتماع مردم قم این اجتماع پرشور بود و حضور علما در چنین مراسماتی بسیار تأثیرگذار هست.

وی ضمن ابراز ناراحتی از فاجعه انسانی تخریب بیمارستان المعمدانی گفت: من خیلی ناراحت هستم، وقتی‌که خبر تخریب این بیمارستان را شنیدم، با خودم عهد بستم که به مدت 24 ساعت هیچی نخورم و واقعاً هم نخوردم.

قادری گفت: ‌باور من این است که در مسئله‌ی اخیر مربوط غزه، اگر هیچ نتیجه‌ای هم نگیریم، همین بیداری مسلمانان دنیا و همین‌که به این نقطه رسیدند که تفاهم با اسراییل محکوم هست، این بزرگ‌ترین نتیجه‌ی جریان اخیر بود.

امام‌جمعه شهرستان پاوه در خصوص برکت طوفان‌ها و پیروزی‌های اخیر غزه خاطرنشان کرد: درواقع مردمان مسلمان، چه عرب و غیر عرب، چه مسلمان در غرب، همه آمدند و دستانشان را بلند کردند و یک‌صدا گفتند مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل. در کنار این شعارها هم شعار مرگ بر کسانی که می‌خواهند با اسرائیل دوستی کنند را سر دادند و این است نشانه‌ی اسلام و این برکت غزه بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار