دبیر ستاد انتخابات گیلان عنوان کرد
کد خبر: ۱۱۳۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 19 October 2023

تابناک/گیلان دبیر ستاد انتخابات گیلان، با بیان اینکه ۳۰۰۰ صندوق اخذ رای در سطح استان پیش بینی شده است، گفت: ۴۵ هزار نفر از عوامل اجرایی و نظارتی و امنیتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی استان گیلان مشارکت دارند.

جواد شفیعی ثابت در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان، با اشاره به آغاز ثبت نام قطعی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۷ مهرماه لغایت ۳ آبان ماه، اظهار کرد: حدود ۱۱۷۲ نفر در گیلان پیش ثبت نام را انجام داده اند و لذا افرادی که کد رهگیری را دریافت کرده اند، هفت روز فرصت دارند ثبت نام خود را قطعی کنند.

وی با بیان اینکه ۳۰۰۰ صندوق اخذ رای در سطح استان پیش بینی شده است، افزود: طبق قانون، سه تا هفت نفر به عنوان عوامل اجرایی که توسط هیئت های اجرایی تعیین شده‌اند، در روز انتخابات در کل ۴۶ حوزه و بخش حضور خواهند داشت.

دبیر ستاد انتخابات گیلان از تشکیل هیئت‌های اجرایی با کمک هیئت‌های نظارت شورای نگهبان خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از قطعی شدن ثبت نام‌ها، مراحل بررسی و احراز صلاحیت توسط هیئت‌های اجرایی و سپس توسط هیئت های نظارت انجام می شود.

شفیعی ثابت، خواستار تحقق چهار محور امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت در انتخابات در راستای منویات رهبر انقلاب شد و گفت: ۴۵ هزار نفر از عوامل اجرایی و نظارتی و امنیتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی استان گیلان مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه داوطلبان در روزهای نخست نسبت به قطعی کردن ثبت نام خود اقدام کنند، ادامه داد: ثبت نام کاملا الکترونیکی خواهد بود.

دبیر ستاد انتخابات گیلان همچنین از مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و صنفی خواست در حوزه جهاد تبیین فعال باشند و زمینه حضور مردم و جوانان و رای اولی ها را در انتخابات فراهم کنند و متذکر شد: حضور حداکثری مردم موجب شکل گیری مجلسی توانمند می‌شود که می‌تواند حلال مسائل و مشکلات مردم باشد.

وی با بیان اینکه کلیه فرایند انتخابات تا مرحله احراز هویت الکترونیکی خواهد بود، عنوان کرد: انداختن رای در صندوق دستی انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار