طرح گازرسانی به منطقه راویز و اوراف از توابع شهرستان رفسنجان کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ 12 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، امروز با حضور جمعی از مسؤولان عملیات گازرسانی به منطقه راویز رفسنجان کلنگ‌زنی شد.

محمدرضا سلیمانی در حاشیه کلنگ‌زنی این طرح اظهار کرد: با پیگیری‌های نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس و دیگر مسؤولان شهرستان و استان پروژه گازرسانی به مجموعه روستا‌های راویز و ۸ صنعت شهرستان با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به اینکه سطح پوشش گازرسانی شهری در رفسنجان ۱۰۰ درصد و روستایی ۹۷ درصد است، عنوان داشت: با بهره‌برداری از این پروژه پوشش روستایی به ۹۸ درصد ارتقا می‌یابد.

وی اضافه کرد: با افتتاح گازرسانی به مناطق راویز و منطقه اوراف سرچشمه که امروز همزمان با راویز کلنگ‌زنی می‌شود، در مجموع پوشش گازرسانی در شهرستان رفسنجان به ۹۹ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه ۴۵۰ روزه تمام می‌شود، افزود: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم نیمه نخست سال ۱۴۰۳ این پروژه بهره‌برداری شود.

سلیمانی خاطرنشان کرد: با تکمیل پروژه گازرسانی به راویز و منطقه اوراف یک‌هزار خانوار با ۵ هزار نفر جمعیت از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

گازرسانی به راویز سرعت بگیرد

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به ظلم بیش از ۷۵ ساله رژیم غاصب صهیونیستی بر مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: دست انتقام از آستین مقاومت بیرون آمده و حنجره ظالمان را فشرده و اسرائیل نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

وی با بیان اینکه شرکت گاز از دستگاه‌های موفق استان است، تصریح کرد: راویز منطقه محرومی است که باید تلاش شود روستا‌های آن احیا و مهاجرت معکوس صورت گیرد.

نماینده رفسنجان و انار در مجلس از پیگیری‌های مستمر جهت گازرسانی به مناطق فاقد گاز شهرستان‌های رفسنجان و انار یاد کرد و افزود: از نخستین وزرایی که مجلس به وی رای اعتماد داد و با وی ارتباط برقرار کردم، آقای اوجی بود و دستور گازرسانی به راویز و روستا‌های اطراف سرچشمه را همان روز‌های اول از وی گرفتم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه قرار بود آذر امسال مشعل در این منطقه روشن شود، اما مسیر کوهستانی و طولانی بود، ادامه داد: کار مطالعات این پروژه بیش از یک سال طول کشید و با توجه به اینکه بالای ۴۰ میلیارد برآورد هزینه آن بود نیاز بود در وزارتخانه پیگیری شود و پروژه به‌طول انجامید که باید این عقب‌ماندگی جبران شود و هرچه سریعتر مشعل گاز در این منطقه روشن شود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار