حضور اتباع خارجی در ۱۲ شهرستان استان اصفهان ممنوع شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ 11 October 2023

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: آمار حضور اتباع خارجی شناور است و بنا به دلایلی از جمله فصل و تقاضای کار، تغییر می‌یابد.
محمدرضا جان‌نثاری معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه اکثر اتباع خارجی به صورت قانونی و اقلیتی به صورت غیرقانونی به ایران مهاجرت می‌کنند، افزود: طبق قانون هیچ فردی اجازه ندارد بدون طی کردن فرآیند قانونی وارد مرز‌های آبی، زمینی و هوایی کشور شود و در غیر این صورت اگر مورد شناسایی قرار بگیرد دستگیر با وی برخورد قانونی و از کشور طرد خواهد شد.
وی با بیان اینکه از ۲۸ شهرستان استان اصفهان، اتباع خارجی در ۱۲ شهرستان اجازه حضور ندارند، گفت:در شهرستان‌های مجاز نیز فعالیت تبعه خارجی فقط در مشاغل خاصی که مشخص شده امکان‌پذیر است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: اتباع خارجی برای فعالیت در مشاغل مشخص شده باید اجازه کار دریافت کنند و در این مجوز نوع، زمان، مکان و کارفرمای تبعه خارجی مشخص می‌شود.
وی در خصوص حضور اتباع خارجی در فضا‌های آموزشی و مدارس، گفت: اگر تبعه خارجی فرآیند حضور در کشور و استان را طی کرده باشد می‌تواند در پایه‌های تحصیلی از خدمات آموزشی بهره‌مند شود، اما اگر این فرآیند طی نشده باشد به هیچ عنوان اجازه حضور در مدارس و فضا‌های آموزشی را ندارد.
جان‌نثاری افزود: در برخی شهرستان‌ها درصد حضور اتباع بیش از حد مجاز است و همین موضوع بر کیفیت زندگی افراد ساکن آن شهرستان، اثر گذاشته است.
وی ادامه داد: برای حضور نداشتن اتباع در شهرستان‌هایی که براساس قانونی امکان اسکان ندارند برنامه جدی داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار