استاندار خراسان‌شمالی گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آغاز شده پس از سفر مقام معظم رهبری به استان ۹۵ درصد است که پنج درصد باقی مانده نیز در حال پیگیری است.
کد خبر: ۱۱۳۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹ 11 October 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان‌شمالی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت نوزدهم مهرماه، سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان در مصلای بجنورد و در جمع اقشار مختلف مردم و مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: برکات سفر مقام معظم رهبری در پیشبرد اهداف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و عمرانی تاثیر چشمگیری داشت.

وی گفت: با حضور مقام معظم رهبری فضای پاییزی استان به بهاری دلنشین تبدیل شد و حرکت و پیشرفت استان با ورود ایشان کلید خورد.

استاندار خراسان‌شمالی افزود: اشاره به اینکه در این سفریک هزار ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی مصوب شد و ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی بوده، افزود: این اعتبارات در پروژه‌های بخش‌های مختلف کشاورزی، آموزش، منابع آب، عمران شهری و روستایی، صنعت و معدن، حمل و نقل و ... هزینه شد.

وی گفت: همچنین بیش از ۸۰۰ پروژه با ماهیت کاملا روستایی و با هدف توسعه مناطق روستایی مصوب شد.

حسین نژاد اظهار داشت: تا کنون ۲ هزار و دویست و ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات برای پروژه‌های فوق اجرایی شده است که یک هزار و ۴۶۳ میلیارد تومان از محل ردیف اعتبارات سفر مقام معظم رهبری بوده است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه بیش از ۱۳۲۲ یک هزار و ۳۲۲ پروژه به بهره برداری رسیده، خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۲ نیز تامین اعتبار ده پروژه دیگر در دستور کار قرار گرفت.

حسین نژاد در ادامه به بخشی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در بخش سد سازی به ویژه گلمندره، تکمیل فضا‌های آموزشی عالی و احداث و توسعه مراکز فرهنگی، مهم‌ترین این اقدامات است که میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های آغاز شده فوق ۹۵ درصد است که پنج درصد باقی مانده نیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۷ میلیارد تومان اعتبار و تعهدات اولیه سفر بوده، گفت: بعد‌ها با تاکید مقام معظم رهبری این اعتبارات به بیش از دو برابر افزایش یافت.

حسین نژاد بیان کرد: ده میلیارد تومان اعتبار برای کمک به مددجویان، گازرسانی به منازل محرومان، ساخت و تکمیل مراکز درمان و بیمارستان امام حسن (ع)، بیمارستان خاتم الانبیا (ص) شیروان، خرید تجهیزات برای بیمارستان بنت الهدی، کمک به احداث پایگاه‌های امدادی و خانه‌های بهداشت، اورژانس، بخش جراحی قلب، تکمیل و بهره برداری سد‌های چندیر، سومبار و گلمندره، گازرسانی به ۴۱۰ روستا، آبرسانی به مجتمع‌های شهری و روستایی، تکمیل حوزه‌های علمیه، احداث یادمان شهدا، مرمت بنا‌های تاریخی و توسعه راه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده است که روند چرخ توسعه و پیشرفت استان را شتاب بخشید.
منبع/فارس

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار