در یک سال آینده شاهد افتتاح سه بیمارستان جدید در استان خوزستان خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 17 October 2015
دکتر ایرج حریرچی با اشاره به سفر روز گذشته خود به استان خوزستان و بازدید از بیمارستان های شهید بهشتی و آیت الله طالقانی عنوان کرد: در ادامه بازدید سرزده به مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور روز گذشته در سفر به استان خوزستان، بازدید سرزده ای از بیمارستان های شهید بهشتی و آیت الله طالقانی انجام شد.

وی با بیان این که وضعیت مراقبت و اورژانس در این بیمارستان ها مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم صورت گرفته راه اندازی بخش بستری با 100 تخت خواب در بیمارستان شهید بهشتی است که تاثیر بسزایی در وضعیت درمانی شهر آبادان ایجاد می کند.این در حالی است که سال ها این بیمارستان تنها امور مربوط به اورژانس، رادیولوژی و دیالیز را انجام می داد و امور بستری چندان صورت نمی گرفت. در حال حاضر این بیمارستان با امکانات روز توان پاسخگویی به نیازهای جراحی در منطقه را دارد.

قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به ساخت درمانگاه و بازسازی هایی که در برخی مراکز درمانگاهی صورت گرفته بود اشاره و عنوان کرد: صبح جمعه 24 مهر از بیمارستان ولیعصر (عج) در خرمشهر و نیز بیمارستان شهر شادگان بازدید صورت گرفت. در این 2 بیمارستان نیز بازسازی هایی از محل هتلینگ انجام و اعتبارهای خوبی تخصیص یافته است. همچنین در این دو بیمارستان شاهد حضور پزشکان متخصص به صورت تمام وقت هستیم که در نتیجه این اقدامات، خدمت رسانی به مردم منطقه افزایش یافته است.

دکتر حریرچی همچنین با اشاره به نقش تاثیرگذار مردم آبادان و خرمشهر در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: متاسفانه امکانات درمانی این 2 شهر در حد متوسط سطح کشوری نیز نیست. در نتیجه در یک سال آینده شاهد اقداماتی در بخش های اورژانس و بازسازی بخش های بیمارستانی خواهیم بود.

وی با بیان این که احداث بیمارستان 220 تختخوابی در جنب بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر باعث بهبود وضعیت درمانی منطقه خواهد شد، افزود: این بیمارستان با همکاری منطقه آزاد اروند صورت می گیرد. مسئولان منطقه آزاد اروند نیز پیش از این در راه اندازی دانشکده پزشکی آبادان، احداث آزمایشگاه کنترل غذا و دارو و موارد دیگر نیز کمک های قابل توجهی داشته اند.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار