رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان ایلام از کنترل کیفی ۴ هزار و ۱۰۰ قلم کالا توسط کارشناسان در ۶ ماهه اول سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴ 10 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سید حسین موسوی در این خصوص اظهار کرد: به منظور جلوگیری از ورود کالای غیراستاندارد به پروژه‌های گازرسانی استان از ابتدای سال جاری تاکنون از تولید ۲۰ هزار متر لوله پلی اتیلن و فولادی و چهار هزار و ۱۰۰ قلم اتصالات فولادی مورد بازدید و کنترل کیفی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه واحد بازرسی فنی این شرکت با استفاده از علم روز، دانش و تخصص، سلامت تجهیزات را برای پایداری توزیع گاز در سطح استان دو چندان می‌کند، یادآور شد: با استفاده از سیستم‌های کنترلی، نظارتی، ایمنی و آزمایش سلامت تجهیزات، راه برای توزیع مستمر و پایدار گاز مشترکان هموار می‌شود.

رئیس بازرسی فنی شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه با استفاده از سیستم‌های کنترلی، نظارتی، ایمنی و آزمایش سلامت تجهیزات، راه برای عدم نصب کالای غیراستاندارد هموار می‌شود، تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه پلی اتیلن شهری و روستایی و ۵۰ هزار انشعاب شهری و روستایی و ۲۱۰ ایستگاه تقلیل فشار نشت یابی شده است.

موسوی با بیان اینکه پایداری و حفظ ایمنی تاسیسات یکی از اولویت های اصلی شرکت گاز ایلام است، گفت: با توجه به تکمیل گازرسانی استان و تغییر رویکرد شرکت گاز ایلام از فاز مهندسی به بهره برداری، پایداری، نگهداشت و حفظ ایمنی تاسیسات و شبکه گازرسانی یکی از اولویت های اصلی این شرکت است.

وی با اشاره به اینکه برنامه بازرسی و ضخامت سنجی نقاط مستعد خوردگی تاسیسات و تجهیزات ایستگاههای تقلیل فشار گاز استان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در این راستا تعداد یکهزار نقطه مورد ضخامت سنجی با دستگاه آلتراسونیک انجام شده است.

وی تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال در فرآیند بازرسی از خطوط تغذیه،انشعابات و تاسیسات در دست بهره برداری گازرسانی، واحد بازرسی فنی توانست تعداد ۱۳۸ مورد از تاسیسات گازرسانی را مورد بازرسی قرار دهد.

موسوی خاطرنشان کرد: این موارد شامل ۲۰ مورد بازرسی ایستگاههای حفاظت کاتدیک(CPS)، ۹۱ مورد بازرسی ایستگاههای تقلیل فشار (CGS) و (TBS)، سه مورد بازرسی ایستگاههای اندازه گیری واحدهای صنایع و ۲ مورد هیتر و ادورایزر و ۲۲ مورد بازرسی کیفی و فنی پروژه های گازرسانی در سطح استان بوده است./م

بیشتر بخوانید:

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار