مدیر سازمان جهانی پانتومیم با بیان اینکه تمدن ایران بسیار غنی و قدیمی است، گفت: پانتومیم ابزار خوبی برای صادرات فرهنگ است.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷ 09 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، مارکو استوجانوویچ مدیر سازمان جهانی پانتومیم ظهر امروز در حاشیه دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان در نشست تخصصی و خبری با هنرمندان و اصحاب رسانه استان زنجان از حضور خود در این جشنواره در زنجان ابراز خوشحالی کرد و اظهار داشت: در هیچ کشوری آنطور که باید و شاید به این هنر توجه نمی‌شود بنابراین برگزاری این جشنواره در زنجان آن هم در سطح بین‌المللی فوق‌العاده است.

مدیر سازمان جهانی پانتومیم با بیان اینکه از حمایت‌های که در راستایی برگزاری دومین جشنواره‌المللی به میزبانی زنجان برگزار شده قدردانی می‌کنم، افزود: احترام زیادی برای تلاش‌های صورت گرفته در راستای برگزاری این جشنواره قائل هستیم.

وی با بیان اینکه پانتومیم یک زبان صلح است، ضمن اینکه پانتومیم نخستین زبانی است که انسان با آن صحبت کردن را آغاز کرد، گفت: وقتی ما همدیگر را می‌فهمیم نیازی به درگیری و دعوا نیست و همه ما با یک زبان غیر کلامی به دنیا آمده‌ایم بنابراین هنر پانتومیم نخستین ارتباط گیری انسان‌ها با یکدیگر بود.

استوجانوویچ با بیان اینکه امروز ما فکر می‌کنیم که هنر پانتومیم کم‌رنگ شده است در حالی که هنر پانتومیم در طول تاریخ محبوب بوده و هست، ادامه داد: هنر پانتومیم هنر سالمی است و برگزاری این جشنواره‌ها باعث محبوبیت و ارتقا این هنر می‌شود.

مدیر سازمان جهانی پانتومیم با بیان اینکه تدریس پانتومیم در مدارس برای دانش‌آموزان بسیار عالی است، گفت: این هنر افراد ناشنوا را به همدیگر نزدیک می‌کند و نیز آدمی با این هنر می‌تواند بیش از پیش اعتماد بنفس خود را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه همچنین پانتومیم یک وسیله خوبی برای صادرات فرهنگ است، اضافه کرد: تمدن ایران بسیار غنی و قدیمی است و به احتمال زیاد داستان سرایان نخستین کسانی بودند که پانتومیم کار می‌کردند.

دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره‌کل هنر‌های نمایشی کشور، خانه پانتومیم، انجمن هنر‌های نمایشی ایران و همراهی نهاد‌های استان از امروز آغاز شده است و تا ۲۰ مهرماه ادامه دارد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار