مسئول بازارچه‌های بانوان شهرداری یزد از برگزاری بازارچه‌های تخصصی مشاغل خانگی ویژه بانوان در محلات مختلف شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶ 08 October 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، فاطمه شریفی در ارتباط با بازارچه‌های تخصصی بانوان و مشاغل خانگی یزد، اظهار کرد: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری یزد به عنوان یکی از سازمان‌های تخصصی شهرداری، در یکی از حوزه‌های مربوط به مشاغل کوچک و کسب و کارهای خانگی رسالت و برنامه مشخصی برای خود تدوین کرده است.
وی با بیان اینکه در این مجموعه، با رویکرد کسب و کارهای کوچک و خانگی یا همان مشاغل خرد ورود کردیم، گفت: سیاست و رویکرد ما در این عرصه شناسایی مشاغل و افرادی است که توانمندی شاخصی دارند و اولویت ما هم در این حوزه مشاغل هنری، صنایع دستی و تولیدات بومی است.
مسئول بازارچه‌های بانوان شهرداری یزد در ارتباط با رویکرد و گام بعدی در این حوزه، گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه محلات در بدنه و فرهنگ شهر یزد، بتوانیم بازارچه‌ها را به صورت محلی برگزار کنیم و با این رویکرد کار را شروع کرده و در حال حاضر هم فعالیتمان در نقاط مختلف شهر در حال انجام است.
شریفی به حمایت‌های ویژه و خاص شهردار یزد از فعالیت‌های مرتبط با عرصه بانوان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این موضوع، رویکردی را به عنوان آموزش مهارتی در مجموعه بازار شروع کردیم.
وی خاطرنشان کرد: در مجموعه بازار، ما افرادی را داریم که به صورت تخصصی در حال فعالیت در این عرصه هستند و در رویکرد آموزش مهارتی، برنامه‌ریزی لازم را انجام دادیم تا این افراد مهارت و حرفه خود را به یکدیگر معرفی کرده و آموزش می‌دهند.
مسئول بازارچه‌های بانوان شهرداری یزد با بیان اینکه این آموزش در زمینه سبک آموزشی اولیه بازار است گفت: در ساعت‌های صبح که محل‌های برگزاری بازارچه‌ها فعالیت خاصی ندارند، از آن فضا به عنوان فضای آموزشی و مهارتی استفاده می‌کنیم.
شریفی ادامه داد: در کنار اینکه افراد مهارت و توانمندی خود را به یکدیگر و سایر شهروندان آموزش می‌دهند، مهارت‌هایی همچون کسب و کار، برندسازی و تبلیغات هم به بانوان حاضر آموزش داده می‌شود.
وی در ارتباط با نتیجه این آموزش‌ها, گفت: خوشبختانه به واسطه این اقدام، افرادی در بازارچه‌ها داریم که امروز موفق شدند کسب و کارهای خود را توسعه داده و امروز به عنوان یک کارآفرین مشغول به فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار