استاندار لرستان با بیان اینکه سند راهبردی توسعه زنجیره ارزش لرستان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: باید حلقه‌های مفقوده را در بخش‌های مختلف تکمیل و از خام فروشی جلوگیری کرد، تا اشتغال و ارزش افزوده فرآوری نصیب تولید کنندگان شود.
کد خبر: ۱۱۳۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸ 07 October 2023

به گزارش تابناک لرستان، فرهاد زیویار امروز در مراسم ملی روز روستا و عشایر و آغاز سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ در روستای دیناروند خرم آباد با اشاره به پرداخت ۵۵۰ میلیارد تومان تبصره ۱۸، یک هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ و ۹۰۰ میلیارد تومان وام خوداشتغالی به روستائیان، اظهار کرد: همچنین با اجرای مردمی سازی یارانه‌ها، ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش به مرغداری‌هایی که دچار مشکل شدند، پرداخت شد.

وی با تایید برخی مشکلات و کمبود‌ها خاطرنشان کرد: با وجود چالش‌هایی مانند اغتشاشات، تشدید تحریم و تهدید‌ها در زمان دولت سیزدهم، اما همه با هم برای رفع این کسری‌ها و نواقص اقداماتی انجام داده‌ایم.

استاندار لرستان گفت: سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی روستایی در مناطق محروم استان اختصاص پیدا کرد، تلاش در حوزه ساخت مسکن و برق رسانی روستایی نیز روند و شتاب قابل توجهی دارد.

زیویار با اشاره به اینکه سه منطقه ورزه زرد کوهدشت، تخت چان پل‌دختر و میربگ دلفان به عنوان پایلوت تخصیص اعتبار برای محرومیت زدایی انتخاب شده‌اند، عنوان کرد: همچنین صد‌ها میلیارد تومان با همکاری بنیاد علوی، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، گروه‌های جهادی و پزشکی در استان هزینه شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه سند راهبردی توسعه زنجیره ارزش لرستان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: باید حلقه‌های مفقوده را در بخش‌های مختلف تکمیل و از خام فروشی جلوگیری کرد، تا اشتغال و ارزش افزوده فرآوری نصیب تولید کنندگان شود.

استاندار لرستان با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های چند هزار میلیارد تومانی توسط دولت و مردم در بخش‌های آبزیان و گیاهان دارویی لرستان افزود: ۳۰ هزار تن گوشت قرمز و ۷۸ هزار تن مرغ در لرستان تولید می‌شود در حالی که مصرف گوشت قرمز و مرغ در استان ۲۰ و ۶۰ هزار تن است.

زیویار گفت: در صورت وجود صنایع تبدیلی، ارزش افزوده بسیاری نصیب استان خواهد شد.

وی اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته معادل ۵۰ درصد به سطح گلخانه‌های استان اضافه شد و سطح کشاورزی قرار دادی از ۶ هزار هکتار به ۴۵ هزار هکتار افزایش پیدا کرد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه رتبه استان در طرح جهش تولید از ۱۴ به سه رسید، عنوان کرد: خرید گندم از ۱۲۳ هزار تن به بیش از چهار برابر افزایش پیدا کرد که رقم قابل توجهی است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار