مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان گفت: مساحت اراضی زراعی و کشاورزی شهرستان رامیان حدود ۳۵ هزار هکتار است که تاکنون ۲۱ درصد آن حدنگاری شده‌است.
کد خبر: ۱۱۳۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶ 07 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، محمدتقی رضائیان بعد از ظهر امروز در مراسم تحویل اسناد مالکیت کاداستری اراضی کشاورزی، باغی و زراعی حوزه شهرستان رامیان اظهارکرد: در راستای اجرای قانون جامع حدنگار و انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت جهادکشاورزی، ۲۰ فقره اسناد مالکیت کاداستری اراضی کشاورزی و کشاورزی و باغی به مساحت حدود ۸۰ هکتار تحویل مالکین شد.

وی تصریح کرد: این اسناد برای نخستین بار در استان گلستان از طریق سامانه «سحاک» (سامانه مدیریت و نظارت برحدنگاری اراضی کشاورزی) صادر شده و تا پایان امسال هر هفته اسناد دیگری از این طریق صادر می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان خاطرنشان‌کرد: مساحت اراضی کشاورزی شهرستان رامیان حدود ۳۵ هزار هکتار است که تاکنون برای ۲۱ درصد از این میزان حدنگاری شده‌است.

وی ادامه داد: برای صرفه‌جویی در هزینه و کمک به اقشار محروم جامعه عملیات اجرایی نقشه‌برداری (حدنگار) در محدوده شهر «تاتارعلیا» و روستا‌های «تاتارسفلی»، «اخلی بالا»، «اخلی پایین»، «فجر» و «حاجی سید» از توابع بخش مرکزی شهرستان رامیان از محل منابع درآمدی سازمان ثبت به مساحت ۵ هزار هکتار توسط شرکت پیمانکار انجام و پرونده‌های لازم تشکیل شده‌است.

رضائیان گفت: همچنین در راستای اجرای قانون الحاق به ماده قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، تعداد ۲۰ فقره سند مالکیت بافت شهری شهر تاتار علیا صادر شد.

وی بیان‌کرد: همانگونه که شناسنامه سند تشخیص هویت انسان است برای اراضی مسکونی و زراعی نیز باید سند معتبر رسمی صادر شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان ابرازکرد: بیش از ۴۰ درصد از پرونده‌های تشکیل و مطرح در محاکم قضایی مربوط به املاک دارای سند عادی و یا قولنامه‌ای است.

وی گفت: کشاورزان عزیز برای صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی خود در حوزه شهر تاتارعلیا و روستا‌های اخلی بالا، اخلی پایین، فجر، حاجی سید و تاتارسفلی به شورای اسلامی شهر تاتارعلیا و یا دهیاری تاتارسفلی مراجعه کنند.

رضائیان یادآورشد: صدور این اسناد مالکیت با همکاری شهردار تاتارعلیا، اعضای شورای اسلامی شهر تاتارعلیا، مدیر جهادکشاورزی، اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان رامیان و دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط و دهیاران روستا‌ها انجام شده‌است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار