امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه خادمی زائران اربعین افتخار بزرگی برای مردم استان ایلام است، گفت:همه امور و برنامه ها باید برای معرفت افزایی و افزایش معرفت به امور دینی و اسلامی باشد.
کد خبر: ۱۱۳۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲ 07 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در همایش تجلیل از موکب داران اربعین در ایلام اظهار کرد: از برکت خون امام حسین(ع) و شهدای دفاع مقدس، مسیر کربلا به روی مردم استان ایلام گشوده شد و مردم این استان افتخار خادمی زائران اربعین را پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه اربعین شرایطی را ایجاد کرد که توجه به رفع محرومیت های این استان افزایش یابد و آثار و برکات خوبی در راستای تکمیل زیرساخت های استان داشته باشد، گفت: باید برنامه های تکمیل زیرساخت های استان استمرار داشته و زیرساخت های استان متناسب با استقبال مردم از مرز مهران تکمیل و ساخته شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با تقدیر از فعالیت های استاندار ایلام و ستاد اربعین کشور و استان، بیان کرد: امسال ستاد اربعین کشور، استان و شهرستان ها برای خدمات رسانی به زوار زحمات زیادی کشیده و سنگ تمام گذاشتند.

امام جمعه ایلام با تقدیر از موکب داران که در ایام اربعین حسینی برای خدمات رسانی به زوار اربعین، افزود: در این مقطع از زمان اربعین نگاه تمام جهانیان نه تنها مسلمانان و شیعیان بلکه تمام انسانی کره زمین را به خود جلب و چنین شور و اشتیاقی در بین مردم جهان ایجاد کرده است.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: در این دنیای مادی گرا ایثارگری ها و مهمان نوازی های مردم برای خدمت رسانی به زوار قابل تقدیر است، اربعین برای ما فرصتی برای تمدن سازی است چراکه عشق به امام حسین(ع) فراگیر شده است.

وی با اشاره به اینکه اربعین حلقه اتصال عاشورا و ظهور ولی عصر(عج)است، اضافه کرد: اربعین فرصتی برای تمدن سازی و آماده کردن انسان ها برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: در مقطعی تمام تلاش و ظرفیت ها برای خدمات به زوار از نظر تغذیه، اسکان و تردد زوار بود اما امروز باید دغدغه، اهداف والاتری را در اربعین حسینی با یک رویکرد فرهنگی در این کنگره عظیم دنبال شود.

وی افزود: از روحانیون و طلاب انتظار می رود که در مواکب حضور داشته باشند و پاسخگوی شبهات زوار اربعین باشند، این شور و احساسات تبدیل به معرفت عمیقی شود که ادامه دهنده راه شهدای کربلا و زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشد و معرفت موکب داران به اربعین و نهضت عاشورا افزایش یابد.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورای حسینی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت، گفت: موکب های در اربعین باید مظهر امر به معروف و نهی از منکر و محل برپایی نماز جماعت باشند، امسال حرکت خوبی آغاز شد ولی کافی نبود و باید موکب داران ما باید در راستای امور فرهنگی هم تلاش کنند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: کارهای عمرانی خوبی در حوزه اربعین انجام شده اما نباید کار فرهنگی مورد غفلت واقع شود، محور همه فعالیت های اربعین حسینی باید تبدیل شور و اشتیاق زائران به معرفت افزایی نسبت به دین و مفاهیم دینی شود.

وی گفت: هرچند اربعین فرصتی برای محرومیت زدایی از استان ایلام است ولی دولت هم توجه داشته باشد که بعد مردمی بودن اربعین تاکید کند، همچنین باید یک برنامه ریزی درست برای اجرای فرهنگی در ستاد اربعین طراحی شود،

وی با بیان اینکه شهرک اربعین یکی از نیازهای استان ایلام است، ابراز کرد: همه امور و برنامه ها باید برای معرفت افزایی و افزایش معرفت به امور دینی و اسلامی باشد.

آیین تجلیل از موکب‌داران و خادمان اباعبدالله‌الحسین (ع) در مصلی شهر ایلام به حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام، «جمالی نژاد»معاون عمرانی وزیر کشور، «قنبری» تحلیل‌گر و پژوهشگر برجسته کشور، مدیران و مسئولان برگزار شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار