امام جمعه اهواز با بیان اینکه دشمن برای خانواده طراحی کرده است، گفت: با توجه به اینکه با جنگ جهانی علیه خانواده مواجه شده‌ایم باید راهبرد فراگیر و نقشه کامل و جامع در این خصوص داشته باشیم.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳ 06 October 2023

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۴ مهرماه) با تاکید بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: خانواده به عنوان اصیل‌ترین کانون جوامع بشری، خاستگاه اصلی ارزش‌های فطری و تربیت بشری است. خانواده یک نهاد بشری و ریشه‌دارترین و صحیح‌ترین کانون عواطف انسانی است.

وی افزود: دشمن برای خانواده طراحی کرده است و با جنگ جهان‌شمول و جهانی تمام‌عیار علیه خانواده مواجه هستیم. حمله به خانواده از طریق برجسته‌سازی و حمایت وسواس‌گرانه غربی‌ها از الگوهای منحرف جنسی، معطوف به یک منطقه جغرافیایی است بنابراین این تهاجم، عالم‌گیر است.

امام جمعه اهواز گفت: اگر نهاد خانواده متزلزل شود، قطعا بیش از این با ناهنجاری‌های متعدد در کل عالم به ویژه در ایران اسلامی به دلیل کپی‌برداری، مواجه می‌شویم.

موسوی‌فرد عنوان کرد: سال‌ها قبل که ارزش‌های معنوی در غرب در قالب‌های گوناگون مانند ناخداباوری، لذت‌گرایی و پوچ‌گرایی به مسلخ می‌رفت، کمتر کسی فکر می‌کرد دامنه این تهاجم تا این حد گسترده شود و کل عالم را فرا بگیرد.

وی بیان کرد: تمام کشورها درگیر این مساله هستند. راهبرد کلان از ناحیه دشمن یکسان است اما ابزارها و مجاری آن متفاوت است. با توجه به اینکه با جنگ جهانی علیه خانواده مواجه شده‌ایم باید راهبرد فراگیر و نقشه کامل و جامع در این خصوص داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه یکی از مجاری تزلزل خانواده سند ۲۰۳۰ است، تصریح کرد: یکی از ابزارهایی که برای متلاشی شدن کانون خانواده طراحی شده، سند منحوس ۲۰۳۰ بوده است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها در خصوص این سند به مسئولان هشدار داد، گفت: هدف اصلی از سند ۲۰۳۰ یکسان‌سازی فرهنگی و برداشتن مرزهای هویتی و دینی است. در بخش‌های مختلف تلاش کردند اجرای این سند محقق شود و منافذی برای آن به ویژه در آموزش و پرورش تعریف کردند.

موسوی‌فرد با اشاره به نقش بهزیستی در مهد کودک و آموزش و پرورش در مدارس، عنوان کرد: باید نسبت به فرزندان‌مان حساس شویم. آن‌ها برای فرزندان‌مان نه از مهد کودک بلکه قبل از ازدواج و به دنیا آمدن فرزندان، برنامه‌ریزی کرده‌اند. آن‌ها حداقل ۱۴ سال برنامه‌ریزی می‌کنند تا به اهداف شوم خود برسند. با کمال تاسف عملا این‌ها تلاش می‌کنند ارزش‌های غربی را به کودکان ما منتقل کنند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: الحمدالله بیشتر معلمان متدین، انقلابی و مومن هستند اما وقتی معلمی از ارزش‌های دینی برخوردار نیست، چگونه می‌تواند فرزندان ما را تربیت کند؟ یک معلم شاخصه‌هایی دارد و ابتدا باید خودش را تربیت کرده باشد. در نظام دینی باید شاخصه‌های دینی در وجود یک معلم شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه ما با گردشگری مخالف نیستیم، گفت: ایجاد گردشگری منجر به ارزآوری، اشتغال و حل بسیاری از مشکلات اقتصادی می‌شود اما باید حواس مان باشد که ارزش‌های دینی زیر سوال نرود. گردشگری باید در چارچوب قالب‌های دینی ایجاد شود و به گردشگری اعتقاد داریم اما در چارچوب شرع. حجاب مورد عنایت خداوند متعال و جزو ارزش‌های دینی است و اگر کسی به آن اعتقاد نداشته باشند در حد کفر است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در این زمینه به اراده جدی مسئولان، شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیاز است. امروزه تعلل گناه کبیره است زیرا اگر چشم روی هم بگذاریم می‌بینیم نسل این چنینی در برابر ما قرار گرفته است.

وی افزود: وقتی به برخی مراکز گردشگری می‌رویم می‌بینیم تعداد زیادی از باغ ویلاها بدون شناسنامه هستند که باید با جدیت شناسنامه‌دار شوند.

موسوی فرد در ادامه، بیان کرد: وضع حجاب در کشور بهتر شده است اما در برخی مکان‌ها مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تعطیلی و نیمه‌تعطیل بودن بیش از یک هزار واحد در خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه بیشترین مراجعات مردم مربوط به اشتغال است، باید برای ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی شود و واحدهای صنعتی در چرخه تولید قرار بگیرند یا فعال‌تر شوند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: مسئولان در حال تلاش هستند و به آن‌ها خدا قوت می‌گوییم اما باید بدانند تنها یک سال و خرده‌ای از عمر این دولت باقی مانده است و باید بیشتر برای این مردم تلاش شود. اگر از زمین و آسمان بمب، آتش و سیل ببارد این امت اسلامی با خدا و امام‌شان عهد کرده‌اند و یک گام عقب نخواهند رفت.

وی عنوان کرد: با پیگیری رئیس کل دادگستری خوزستان ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان حق آلایندگی معوقه در برنامه قرار گرفت. شورای حل اختلاف خوزستان نیز مقام نخست را گرفت که جای تشکر دارد.

امام جمعه اهواز با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی و تشکر از فراجا، گفت: نیروی انتظامی در صحنه‌های گوناگون حاضر است و در هشت سال دفاع مقدس نیز درخشیدند. در شهادت در حال بسته شدن بود اما خوش به حال این مجموعه که این در برای آن‌ها باز است و هرازگاهی می‌بینیم این عزیزان سینه خود را برای شهادت آماده می‌کنند زیرا امت اسلامی باید شبانه‌روز در امنیت کامل به سر ببرد.

موسوی‌فرد افزود: شاید اتفاقی هم بیفتد اما باید سطح ماموریت‌ها را دید. همه می‌دانیم اگر امنیت در کشور نباشد هیچ چیزی نمی‌تواند برای انسان دارای ارزش باشد. در آمریکا اگر یک چراغ خاموش شود، در بزرگترین هتل باید نیروهای مسلح افراد را از یک اتاق به اتاق دیگر همراهی کنند. امروزه یک زن با صحت و سلامت کامل از این طرف ایران به آن طرف کشور می‌رود، آیا این ارزش نیست؟

امام جمعه اهواز بیان کرد: مردم از نیروی انتظامی انتظار مطلوب و حداکثری دارند و باید به انتظار مردم توجه شود و تلاش‌ها در این زمینه بیش از پیش شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های انتظار فرج امام زمان(عج)، گفت: آمادگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تکنولوژی حداقل آمادگی‌ها برای انتظار امام زمان(عج) است. حکومت جهانی امام عصر(عج) قبل از هر چیز به عناصر آماده با ارزش‌های انسانی نیاز دارد تا بتواند خود را برای اصلاحات عظیم وسیعی که باید در جهان محقق شود، آماده کند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: ارتشی که در انتظار جهاد آزادی‌بخش در این سطح جهانی است باید دائما خود را آماده کند و ارتشی که می‌خواهد جهان را اصلاح کند، باید سلاح لازم را تامین، سلاح را اصلاح، سنگرهای لازم را آماده و آمادگی رزمی و روحیه افراد را افزایش دهد و در صورت انجام چنین کارهایی می‌توانیم بگوییم منتظر واقعی ایشان هستیم.

موسوی‌فرد در پایان نیز گفت: در آستانه بارندگی‌ها قرار گرفته‌ایم. کارهای خوبی انجام شده است اما از هم‌اکنون آبفا و شهرداری باید آمادگی کامل داشته باشند. کانون‌های بحرانی شناسایی شده است و نباید آب وارد منازل مردم شود و مردم بیشتر از این مورد اذیت و آزار قرار بگیرند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار