مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ازمرحله دوم واگذاری زمین رایگان به ۲۱۲ خانواده گلستانی در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اهدا شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶ 04 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، مهدی ملک عصر امروز در آئین مرحله دوم واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در دانشکده فنی و حرفه‌ای مائده با حضور استاندار گلستان و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن راه و شهرسازی اظهارکرد: در مرحله اول در تیرماه امسال ۳۰۰ خانواده گلستانی از اهدای زمین رایگان بهره‌مند شدند و امروز ۲۱۲ خانواده گلستانی ساکن در گرگان، بندرترکمن، قرق و جلین که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، زمین رایگان تحویل گرفتند.

وی تصریح‌کرد: با توجه به اینکه استان گلستان، استان کشاورزی بوده و اراضی پیرامون شهر‌ها کاربری کشاورزی داشتند، اما با تلاش اعضای شورای مسکن به ویژه استاندار گلستان، توانستیم در حوزه نهضت ملی مسکن از رتبه‌های اخر در کشور به رتبه ۱۳ در سطح کشور ارتقاء پیدا کنیم و قول می‌دهیم با تلاش همکاران در راه و شهرسازی در مدت زمان کوتاه جزو پنج استان اول کشور شویم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خاطرنشان‌کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، تلاش دولت سیزدهم این است تا خانواده‌هایی که به هر دلیل فاقد زمین و یا مسکن هستند خانه‌دار شوند و در این راستا سند تحول مردمی که مهمترین سند اجرایی و عمرانی کشور است، تدوین شده‌است.



وی ادامه داد: تاکنون و با همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی و به ویژه منابع طبیعی گلستان، دو میلیون و ۷۵۰ هزار مترمربع زمین در راستای طرح نهضت ملی مسکن تحویل شده‌است که از این میزان، یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع به شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر تحویل شده‌است.

ملک گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، قرار شد پنج شهرک در استان راه‌اندازی شود که مراحل قانونی در شورای عالی شهرسازی و معماری در حال انجام است و با این احتساب ۶ میلیون مترمربع دیگر زمین به داشته‌های راه و شهرسازی اضافه می‌شود.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار