رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی بهمئی از اجرای طرح ضربتی توقیف ساعتی خودروهایی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شوند خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳ 04 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بهمئی از اجرای طرح ضربتی عملیات تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز و خودرو‌های فاقدگواهینامه و توقیف ۱۰ دستگاه خودرو و ۳ دستگاه موتورسیکلت خبر داد.
سروان رضاپور افزود: با توجه به وقوع تصادفات منجر به جرح در معابر شهری به ویژه معابر عریض و ورودی شهر‌ها که نقش تخلفات حادثه ساز در بروز این تصادفات کاملاً مشهود است پلیس راهنمایی و رانندگی طرح ضربتی توقیف خودرو‌های مرتکب تخلفات حادثه ساز را با استناد به بند (د) ماده (۱۰) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به اجرا گذاشته است.
وی هدف از اجرای این طرح را توسعه انضباط ترافیکی، ارتقای ایمنی تردد و پیشگیری از رفتار‌های پرخطر رانندگی کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن عنوان کرد و افزود: در این طرح خودرو‌هایی که مرتکب تخلفات حادثه ساز نظیر سرعت و سبقت غیر مجاز، حرکات نمایشی، دور زدن درجا، لایی کشی، تغییر مسیر ناگهانی، حرکت بطور مارپیچ و... توقیف می‌شوند.
رضا پور گفت:از خانواده‌ها انتظاررداریم خودروی خود را دراختیار فرزندان فاقد گواهینامه خود قرار ندهند و به عواقب آن فکر کنند و با نگاه پیشگیری از تخلفات رانندگی نظارت دقیقی داشته باشند.
وی اضافه کرد: طبق ماده ۷۲۳ قانون مجازات اسلامی، رانندگی بدون گواهینامه برای بار اول به حبس تعزیری تا دو ماه یا جزای نقدی تا یک میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود؛ در صورت ارتکاب مجدد، دو ماه تا شش ماه حبس در انتظار این افراد خواهد بود .
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان بهمئی خاطر نشان کرد: پس از توقیف خودرو و دلالت به پارکینگ، سوابق آن مورد بررسی قرار گرفته و ضمن اعمال قانون. رانندگان خودرو‌ها جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی میشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار