سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: تا پایان آبان‌ماه امسال، گاز به روستای گردشگری هجیج واقع در شهرستان پاوه خواهد رسید.
کد خبر: ۱۱۲۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ 04 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، ناصر حسینی، سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضیت عملیات گازرسانی به روستای گردشگری هجیج در دل کوه‌های این استان واقع در شهرستان پاوه، اظهار کرد: شروع عملیات گازرسانی به روستای هجیج با توجه به شرایط توپوگرافی و هزینه‌های سرانه بالای گازرسانی با مشکلاتی مواجه بود.

وی ادامه داد: با مسیریابی صورت گرفته در منطقه و پیداکردن مسیری برای اجرای پروژه، عملیات گازرسانی از ابتدای خردادماه امسال آغاز شد و با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش شبانه‌روز همکاران، پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۵ درصد در حال انجام است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: گازرسانی به روستای هجیج پروژه سنگینی بود، حدود ۱۴ کیلومتر اجرای پروژه لوله‌گذاری داشته و مسیر داخلی هم به دلیل گردشگری بودن مشکلاتی داشت، با این وجود در تلاش هستیم تا پایان آبان‌ماه جاری گاز به روستا برسد.

وی تصریح کرد: امسال گازرسانی به ۲۵۱ روستا را در برنامه داریم که در نیمه نخست امسال عملیات گازرسانی به ۱۸۱ روستا به پایان رسیده و تا پایان سال نیز مابقی تکمیل خواهند شد.

حسینی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و انجام عملیات‌های گازرسانی به روستاها، امسال ضریب نفوذ گازرسانی در جمعیت روستایی به عدد ۹۵ درصد نزدیک خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به پروژه‌های در دست اجرا، یک سری روستاهای باقی‌مانده که براساس مصوبه شورای اقتصاد بیشتر از سرانه مصوب دارند اگر در مسیر اجرای پروژه باشد حتی اگر یک خانوار باشد گاز رسانی می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار