دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: منابع طبیعی مهم‌ترین رکن توسعه در کشور است و اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع متصرفات غیرقانونی به صورت کاربردی نمود عینی داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۲۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ 03 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، جلال آفاقی شامگاه امروز در جلسه پیشگیری از تصرفات غیر قانونی اراضی ملی و دولتی، برخورد با متجاوزین به حریم شوارع و راه و نیز مقابله با تغییر غیر مجاز اراضی کشاورزی که در محل دادستانی اردبیل برگزار شد، ضمن تشریح اهمیت حفظ صیانت و حفاظت از منابع طبیعی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ارکان و نماد توسعه در هر کشوری منابع طبیعی و نگه‌داشت آن از تخریب و تصرف است.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما طی سال‌های گذشته الگو‌های صیانت و حفاظت از آن به خوبی رعایت نشده و منابع طبیعی و اراضی ملی در برخی از مناطق دچار تعرض و تصرف سودجویان و فرصت طلبان قرار گرفته است که این امر خود موجب تشکیل بسیاری از پرونده‌ها در محاکم قضایی شده است که مسلماً موجب صرف وقت و هزینه بسیار به دستگاه قضایی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با بیان اینکه متاسفانه علی‌رغم اقدمات انجام گرفته از دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی شاهد برخی از متصرفات غیرقانونی در اراضی ملی و نیز ساخت‌ساز‌های غیر مجاز شهری هستیم تصریح کرد: باید اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه قبل از وقوع تخلف به صورت کاربردی نمود عینی داشته باشد و نباید اجازه داده شود تا تخلفی صورت گیرد تا پس از آن اقدامات قضایی برای قلع و قمع صورت گیرد که این خود موجب هدر رفت سرمایه و ایجاد نارضایتی در بین مردم می‌شود.

آفاقی تشریح کرد: اجرای دقیق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان، مقابله جدی با قاچاق چوب، لزوم نظارت‌های جدی بر اراضی ملی با توجه به شروع فصل کشت از دیگر موضوعاتی است که باید مد نظر قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان با بیان اینکه دستگاه قضایی از هرگونه اقدامات قانونی دستگاه اجرایی حمایت می‌کند تصریح کرد: با هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و نیز هر گونه سهل‌انگاری مدیران در امر صیانت و نگهداری از منابع طبیعی مطابق با قانون به شدت برخورد می‌کند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار