با حضور معاون محترم رئیس جمهور و ریس بنیاد شهید و امورایثارگران، از عوامل ستاد مرکزی اربعین و مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران آذربایجان غربی تقدیر به عمل آمد.
کد خبر: ۱۱۲۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲ 01 October 2023

به گزارش «تابناک آذربایجان غربی»، دکتر سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از اعضای ستاد مرکزی اربعین بنیاد شهید و امور ایثارگران در برگزاری این مراسم، خدمت به زائران امام حسین(ع) را در مراسم اربعین بزرگترین افتخار دانست که اعضای این ستاد با دو عنصر اخلاص و عمل، آن را در برنامه خود سرلوحه قرار دادند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مراسم اربعین بزرگترین فرصت تاریخ ساز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. زیرا انقلاب اسلامی ما هم به خاطر اربعین شکل گرفته است. انسان در مسیر عبودیت نباید بندگی شخص دیگری را بکند باید با مستکبران مقابله کند. لذا ما باید از مراسم اربعین به عنوان یک فرصت در این زمینه استفاده کنیم.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به آماری از حضور پرشور مردم در مراسم اربعین، تصریح کرد: مردم کشور ما همیشه آمادگی برای خدمت در مراسم اربعین را دارند و نیاز نیست که مردم را آماده برگزاری این مراسم کرد. زیرا به صورت خودجوش پای کار هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: ما در بنیاد وظیفه داریم که پیام ایثار و شهادت را به نسل جدید معرفی کنیم و شهدا به عنوان رسانه‌هایی برای معرفی امام حسین(ع) به نسل امروز هستند. باید خدمت به مراسم اربعین داوطلبانه باشد و اخلاص در آن حفظ شود.

در این مراسم امیر وجدانی‌نیا، مدیرکل دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و قائم مقام ستاد اربعین و سهیل کیارش، رئیس ستاد مرکزی اربعین بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارشی از مراسم اربعین سال ۱۴۰۲ را ارائه کردند.

همچنین جمعی از مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران و اعضای ستاد اربعین بنیاد در این جلسه به بیان تجارب خود از اربعین سال ۱۴۰۲ پرداختند و پیشنهادات خود برای بهتر برگزار شدن مراسم اربعین سال آینده را مطرح کردند و در پایان از اعضای ستاد مرکزی اربعین و مدیرکل بنیاد شهید و اموریثارگران آذربایجان غربی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است موکب فرهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران آذربایجان غربی در ایام اربعین حسینی (ع) با نام «رهروان شهدا» در مرز تمرچین، پیرامون خدمات رسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اهدای تمثال مبارک شهدا به زائرین اربعین حسینی (ع) دایر بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار