معاون وزیر صمت و مدیرعامل شهرک های صنعتی ایران در سفر خود به مهریز گفت: تعداد ۷۱۷ واحد دانش بنیان در سراسر کشور در داخل شهرک های صنعتی به بهره برداری رسیده و در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ 01 October 2023

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، فرشاد مقیمی گفت: در مجموعه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در راستای سیاستهای کلانی که وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت سیزدهم دنبال می کنند، در حوزه فعالیت های مربوط به شرکت های دانش بنیان، اخیرا یک بسته حمایتی توسط وزارتخانه رونمایی شد که بخشی از خدمات آن مربوط به سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران است.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: تعداد ۷۱۷ واحد دانش بنیان از حدود ۹ هزار واحد دانش بنیان در سراسر کشور در داخل شهرک های صنعتی به بهره برداری رسیدند و در حال فعالیت هستند.

مقیمی تصریح کرد: حدود ۴۵۰ طرح در دست ساخت و ساز نیز وجود دارد که این تعداد طرح در حوزه دانش بنیانی در مجموعه شهرک های صنعتی در سراسر کشور مستقر شدند.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ از مجموع ۱ هزار و ۸۰۰ قراردادی که در شش ماه اول سال منعقد شده ۵۰ قرارداد مربوط به شرکت های دانش بنیان است.

مقیمی با بیان اینکه در موضوع شرکت های دانش بنیان برای ارائه خدمات در حوزه سخت افزاری، شرایطی را پیش بینی کردیم که پیش پرداخت را برای شرکت های دانش بنیان تا ۱۰ درصد کاهش دادیم افزود: اقساط پرداخت حق بهره برداری نیز از ۳۶ تا ۴۲ ماه افزایش پیدا کرده که در سایر صنایع این عدد متفاوت است.

وی در ادامه گفت: همچنین اگر یک واحد دانش بنیان در داخل شهرک های صنعتی در بازه و برنامه زمانبندی تعیین شده اش بتواند طرح را به پایان برساند ۱۰ درصد از اقساط باقی مانده به عنوان مشوق در نظر گرفته می شود و چنانچه طرح را زودتر از موعد و برنامه زمانبندی به پایان برساند ۳۰ درصد از اقساط باقی مانده به عنوان مشوق در نظر گرفته می شود.

وی در خصوص کمکهای حوزه نرم افزاری در سازمان اظهار کرد: در این راستا فن بازارهایی را ایجاد کردیم که تا به امروز توانستند ۲ هزار و ۱۳ نیاز فناورانه را در داخل شهرک های صنعتی شناسایی کنند که از این میزان موفق شدیم ۵۵۰ مورد از این نیازهای فناورانه را از طریق شرکت های دانش بنیان مرتفع کنیم.

وی افزود: تعداد زیادی هم از طریق کمک به کارگزاران و پرداخت هزینه ها توانستیم بین واحدهای صنعتی و واحدهای دانش بنیان ارتباط کاری برقرار کنیم و قراردادهایی را فیمابین واحدهای صنعتی تولیدی و شرکت های دانش بنیان به سرانجام برسانیم.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل شهرک های صنعتی ایران یکی از مهمترین و اساسی ترین نیازمندیهای شرکت های دانش بنیان را توزیع محصولات در بازار عنوان کرد و گفت: شرکت دانش بنیان باید مطمئن شوند از بابت اینکه محصولی که تولید می کنند یا سرمایه گذاری در دانش و فناوری که انجام می دهند چگونه می تواند در انتها بازگشت سرمایه رقم بخورد که این موضوع به نیاز کشور هم بر می گردد.

وی با بیان اینکه این کار با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه ثبت سفارش واردات این نیازهای فناورانه بطور همزمان شکل می گیرد افزود: اگر توانمندی در داخل کشور شکل بگیرد و تامین این فناوری در داخل کشور در چارچوب های صنعتی رشد پیدا کند بحث ثبت سفارش آنها هم عملا یا از طریق تعرفه گذاری یا ممنوعیت ثبت سفارش اعمال محدودیت می شود تا از شرکت های دانش بنیان برای توسعه و تکمیل فعالیت هایی که دنبال می کنند حمایت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار