مدیرکل آموزش و پرورش:
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: رویکرد امسال آموزش و پرورش رویکرد تربیتی است و بر اساس این رویکرد سه اصل مهم مدرسه محوری، ایجاد نشاط و شادابی و نقش دادن به دانش‌آموزان مورد توجه است.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷ 30 September 2023

رویکرد آموزش و پرورش کرمانشاه در سال جاری «تربیتی» استسلمان محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در باب ارزش‌های دفاع مقدس فرمودند، «اگر بخواهیم یاد امام و شهدا را ارزنده بداریم باید پیام شهیدان را دریافت کرده و به آن عمل کنیم.»

وی افزود: پیام شهدا ایستادگی در برابر دشمنان و استکبار جهانی است، این ایستادگی و مقاومت و پیام شهدا امیدافرین و حیات بخش برای تمام مستضعفان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: با ایستادگی و مقاومت می‌توانیم زمینه شکل گیری تمدن نوین اسلامی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان سپاه اسلام که فرمودند «ما به قله نزدیک شدیم، بیان کرد: با ایستادگی و مقاومت که پیام شهدا است قله را فتح و تمدن نوین اسلامی را شکل دهیم.»

این مقام مسئول تآکید کرد: امسال سال تحصیلی را در شرایطی آغاز کردیم که میزبان ٣٧٠ هزار نفر دانش‌آموز بوده و ٢۶ هزار نفر همکار شاغل متولی تعلیم و تربیت دانش‌آموزان این استان هستند.

وی ادامه داد: حدود چهار هزار و ٢٠٠ مدرسه و ١۶ هزار کلاس درس پذیرای دانش‌آموزان هستند و شاید امسال برای نخستین بار شنبه هفته قبل (اول مهر ماه) تمام کلاس‌ها دایر بودند.

این مقام مسئول اذعان کرد: رویکرد آموزش و پرورش دولت سیزدهم اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که مورد تأیید مقام معظم رهبری است و در این سند تأکید شده است که باید دانش‌آموزانی در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم و به مراتبی از حیات طیبه برسانیم که زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشند.

وی عنوان کرد: در همین راستا تربیت چند ساحتی یا رشد متوازن دانش‌آموزان ضروری است لذا رویکرد امسال آموزش و پرورش رویکرد تربیتی است و بر اساس این رویکرد سه اصل مهم مدرسه محوری، ایجاد نشاط و شادابی و نقش دادن به دانش‌آموزان مورد توجه است.

محمدی عنوان کرد: تقویت ایمان دانش‌آموزان با تأکید بر سه نکته مهم یعنی قرآن، عترت و نماز آن‌ها بر اساس سند تحول بنیادین هم مورد توجه است و بعد از ایمان، امید، امیدواری و خوش بینی نسبت به آینده را مورد توجه قرار دادیم.

وی اضافه کرد: ایمان و امید ٢ رویکرد بسیار مهم هستند که در این روش تربیتی مورد تأکید هستند و واژه سوم مهم در قالب برنامه‌های مختلف «تقویت هویت ایرانی-اسلامی» دانش‌آموزان است، بنابراین باید دانش‌آموزان ریشه و گذشته خود را شناخته و به هویت ایرانی اسلامی خود افتخار کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ابراز کرد: شعاری که برای آموزش و پرورش امسال برگزیده شد این است که همه دانش‌آموزان همانند فرزندان ما هستند و مقام معظم رهبری فرمودند هر آنچه که برای فرزندان خود می‌خواهید برای این دانش‌آموزان بخواهید.

وی تأکید کرد: این تربیت همراهی و همکاری خانواده و اولیا دانش‌آموزان را می‌طلبد تا در این راه موفق باشین و دانش‌آموزانی شایسته به جامعه تحویل دهیم. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار