کد خبر: ۱۱۲۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹ 29 September 2023

اختصاصی هما خوزستان

معصومه پرویزی بابادی

شغلشان ترسناک به نظر می‌رسد دل شیر می‌خواهد که به این حرفه و گرایش ترغیب شویم شاید پشتکار و همت بلند،روحیه‌ای نترس و شجاع باید در خود بپرورانیم تا بتوانیم به این حرفه ورود کنیم کار در معدن را نمی‌گویم منظورم شغل آتش نشانی است.


مردان محکم، نترس و فداکار که آتش‌نشان نام دارند دل به دریای حریق می‌زنند و از تازیانه‌های آتش نمی‌هراسند گاهی شلاق‌های آتش سوزی را به جان می‌خرند تا فرد گرفتار در آتش را نجات دهند برای ما که زندگی عادی خود را می‌گذرانیم سوختن دستمان با یک بشقاب غذای داغ بسیار اذیت کننده است و اصلاً دوست نداریم برای مان اتفاق بیفتد.

آنها هر ساعت و هر دقیقه باید در آماده باش کامل برای انجام ماموریت‌های احتمالی و نجات شهروندان از حوادث مختلف باشند، آتش‌نشانی شغل شریفی است و روحیه لطیف و نازک می‌خواهد هم روحیه‌ای مقاوم محکم و نترس، تلفیق این دو با هم یک آتش‌نشان وظیفه شناس را تربیت می‌کند تا در مواقع ضروری بتواند بهترین تصمیم را در سریع‌ترین زمان بگیرد و از وقوع حادثه بیشتر جلوگیری به عمل آورد.

هفتم مهرماه به نام روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است ، هدف از نامگذاری این روز به عنوان روزملی آتش نشانی تبدیل ایمنی کشور به یک فرهنگ می باشد. اهداف آتش‌نشانی حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط زیست است.

این شغل بسیار حساس است چرا که باید در میان شعله های آتش و یا در هر شرایط سخت دیگر تمرکز بالایی داشته باشند تا در حوادث مختلف و شرایط غیر عادی که پیش می آید عاقلانه ترین تصمیم را بگیرند.

زمانی که برای یک آتش نشان ماموریت‌ پیش می آید انتظار دارد با بهترین و کاملترین تجهیزات در صحنه حادثه حاضر شود و بتواند برای جلوگیری از خسارت و حادثه همه تلاش و توان خود را بکار گیرد، اما متأسفانه کمبود تجهیزات پیشرفته مورد نیاز این حرفه یک معظل است.

این معظل در شهرهای با جمعیت بیشتر و ساختمان های سر به فلک کشیده بیشتر احساس می شود چراکه کمبود ها در مواقع نیاز می تواند فاجعه ببار آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار