ریاست پژوهشکده علوم و صنایع غذایی از برگزاری اولین همایش امنیت غذایی، ایمنی غذایی و سلامت، در ۲۴ مهرماه با حضور مسئولین، محققان، اساتید و فعالان بخش خصوصی حوزه صنایع غذا در مشهد مقدس خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵ 23 September 2023

به گزارش تابناک رضوی، سید محمد علی رضوی در نشست خبری اولین همایش ملی امنیت غذایی، ایمنی غذایی و سلامت که در محل پژوهشکده علوم و صنایع غذایی برگزار شد، گفت: ۲۴ مهر روز جهانی غذا است. هر ساله در سراسر دنیا به مناسبت این روز همایش، کنفرانس خبری و کنفرانس‌های علمی برگزار می‌شود. امسال در کشورما نیز اولین همایش امنیت غذایی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: پژوهشگاه علوم و صنایع غذایی تنها مجموعه تخصصی علم و فناوری در حوزه غذا در کشور است که ذیل وزارت علوم چهار دهه سابقه فعالیت علمی و پژوهشی دارد. ماموریت‌های این مجموعه در قالب برنامه پنج ساله تعریف می‌شود که در دو برنامه قبلی حوزه فعالیت پژوهشی امنیت و ایمنی غذا بوده است.

ریاست موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی اظهار کرد: اگر غذا نبود، تمدن بوجود نمی‌آمد. آنچه موجب حرکت انسان گردیده عامل اصلی آن غذا بود که ارتباط مستقیم با جسم، روح و روان دارد. در برنامه هفتم توسعه، فصل هفتم با عنوان امنیت غذایی است.

رضوی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم امنیت غذایی را برقرار کنیم باید یک زنجیره از مزرعه تا سیری سلول ایجاد شود. با توجه به ماموریت ملی در حوزه امنیت و ایمنی غذایی برای اولین بار همایش ملی امنیت غذایی، ایمنی غذایی و سلامت را در روز ۲۴ مهر برگزار خواهیم کرد. هدف ما این است نخبگان، مجریان، دولت مردان و محققان در کنار هم به بحث و تبادل نظر نمایند.

مرضیه حسینی نژاد، دبیر علمی اولین همایش امنیت غذایی نیز گفت: همایش در ۲۴ مهر در هتل نوین پلاس برگزار می‌گردد. مهلت ثبت نام تا ۳۱ شهریور است. تاکنون ۲۴۲ نفر ثبت نام رسمی و ۱۳۰ مقاله داشته‌ایم. پنل اصلی و سخنرانی کلیدی به سیاست‌گذاری در سطح کلان می‌پردازد.

وی افزود: چهار پنل تخصصی، سلامت و ایمنی، کشاورزی، اقتصاد و بازرگانی و پنل صنعت و معدن در این همایش خواهیم داشت که در هر پنل ۵ تا ۶ به سخنرانی می‌پردازند. سخنرانان محوری ۲۰ نفر و سخنرانان کلیدی ۴ یا ۵ نفر هستند. همچنین در میزگرد ۸ یا ۹ مسئول اجرایی حضور خواهند داشت. همایش امسال یک روزه است که مراسم افتتاحیه و ۴ پنل تخصصی، صبح ۲۴ مهر ماه و میزگرد را عصر آن روز داریم. همچنین در کنار همایش نمایشگاه برگزار می‌شود.

راضیه نیازمند، مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه پژوهشکده علوم و صنایع غذایی نیز به اصحاب رسانه گفت: یک رویداد نیز در کنار همایش برگزار می‌کنیم. فراخوان رویداد از هشتم شهریور شروع شده و تا هشتم مهرماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: محورهای رویداد مشخص شده است و هر کس ایده در خصوص سبد غذایی مطلوب خانواده دارد می‌تواند از طریق سایت ارسال نماید. ایده‌ها توسط تیم تخصصی بررسی و انتخاب می‌شوند. در روز همایش ۱۰۰ ایده برگزیده معرفی و به سه ایده برتر جایزه دریافت خواهند کرد. به ایده‌های برتر اول تا سوم به ترتیب ۵۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون تومان اهدا و برای تجاری سازی معرفی می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار